معماری اروگوئه: با معماری کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 آشنا شوید

تحریریه معماری آرل
معماری کشور اروگوئه به طور کلی در بخشی از تاریخچه باستانی اینکاها، سبک ساختارهای گوتیک دوران نازی آلمان و سازه های مدرن امروزی خلاصه می شود. شاید باورش عجیب باشد اما از شهر مونته‌ویدئو که پایتخت کشور اروگوئه بوده و به عنوان باکیفیت ترین شهر آمریکای لاتین نام برده شده است. بخش کوچکی از تاریخچه کشور اروگوئه تحت تأثیر امپراطوری اینکاها بوده و به طور شاخص این کشور جزء حایشه های دور آن امپراطوری می باشد. اما اکثر ساختار معماری آنها تحت تاثیر معماری اسپانیا می باشد.

امپراطوری اینکاها به واسطه فاصله ای که با اروگوئه فعلی داشته اند کمتر تاثیر معماری در دوران باستان در این سرزمین گذاشته اند. برخی مورخین بر این باور هستند که بافت قدیمی کشور اروگوئه بخشی از معماری آرژانتین محسوب می شود. به همین دلیل بنای شاخصی از دوران باستان در این کشور مشاهده نمی شود. بیشترین تاثیرات معماری در این کشور به برخی ساختمان ها پس از جنگ جهانی دوم و دوره حاضر مرتبط شده است.
در ادامه برخی ساختمان های شاخص این کشور را نام برده ایم.

ساختمان پارلمان مونته‌ویدئو (1904)


این ساختمان مقر افراد دولت و نماینده های سیاسی کشور اروگوئه می باشد. این مجموعه به سبک معماری رومی ساخته شده و بیش از 27 سنگ مرمر با رنگ های متفاوت به کار رفته است.

تئاتر سولیس (1856)


این بنا مشهورترین و مهم ترین آمفی تئاتر کشور اروگوئه می باشد که در سال 1856 افتتاح شده است. ساختمان فوق توسط معماری ایتالیایی، کارلو زوچی طراحی شده است. در سال 1998 دولت اروگوئه شروع به بازسازی نما نمود که تغییر بزرگ آن شامل اضافه شدن دو ستون جلو توسط فیلیپ استارک بود.

پلازای دتورس (1910)



این سازه یکی از اولین ورزشگاه های مدرن این کشور به شمار می رفت که محل اجرای گاوبازی بود. مجموعه که در حال فروپاشی بوده و چیزی بیش از یک ساختمان متروکه نمی باشد. الحاقات معماری مدرن به طور کامل در چنین بنایی قابل مشاهده است.

ورزشگاه سنتناریو


استادیوم سنتناریو یکی از قدیمی ترین و مشهورترین سازه های ورزشی در کشور اروگوئه می باشد. این مجموعه در سال 1930 تاسیس شد.این استادیوم توسط خود مردم اروگوئه ساخته شده و میزبان افتتاحیه و اختتامیه اولین دوره جام جهانی فوتبال می باشد. ورزشگاهی که جرقه آوردگاهی همچون جام جهانی را به وجود آورد.

معماران مشهور اروگوئه


از مشهورترین معمارن اروگوئه می توان به رافائل وینولی اشاره کرد. دانشکده مدیریت دانشگاه شیکاگو از مهم ترین آثار خلق شده این معمار می باشد. الادیو دیست و کارلوس اُت از دیگر معمارن و مهندسان بنام کشور اراوگوئه می باشند.

تحریریه معماری آرل
منبع : ویکی پدیا

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7271.html