طراحی داخلی یک واحد اداری برای مجتمع مسکونی

تحریریه معماری آرل
مجتمع مسکونی Sotheby’s یک ساختمان لاکچری به همراه امکانات متنوعی می باشد که در کشور سنگاپور واقع شده است. مدیریت برج مسکونی طبق یک سفارش خواستار طراحی یک فضای اداری در یکی از طبقات برج بود که تا تمام امکانات یک فضای اداری برای مدیریت چنین ساختمان را داشته باشد. یک فضای 630 متر مربعی می باشد که شامل تاسیسات، اتاق های گوناگون، و فضای بین کارگزار و کارمند می باشد. چالش اصلی طراحی این فضای اداری، تغییر کاربری این طبقه از انبار به واحدی اداری بوده است. 

طراحی اداری یک واحد اداری شامل ساخت و ساز یک طبقه ساده با یک ورودی بود که اتاق ها توسط پارتیشن جداسازی شده اند. کارفرما نیاز به یک طراحی ظریف و عاری از اضافه کاری داشت تا بتواند یک محیط اداری با حداکثر سادگی را حس کند. فضایی که عملکرد آن از زیبایی آن مهم تر بوده و در عین حال المان های زیبایی شناسی را ارائه کند. اکثر اتاق ها توسط چینشی ساده و به وسیله پارتیشن های شیشه ای جدا شده اند تا یک محیط انعطاف پذیر با حداکثر فضای تعاملی خلق شود. بخشی از پارتیشن ها ماژولار بوده و می توان آنها را باز و بسته کرد. این قابلیت برای انعطاف پذیری فضا در نظر گرفته شده تا در مواقع لازم یک فضای گسترده یا چند فضای محدود ایجاد شود.

طراحی داخلی پلان اداری این مجتمع به فضاهایی مانند: اتاق مدیریت، اتاق کنفرانس، کارمندان، حسابداری، تاسیسات و خدمات خلاصه شده است. طراحی نورپردازی سقف این طبقه را نسبت به بقیه ساختمان جدا کرده و معرف کاربری طبقه می باشد. 








تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7258.html