طراحی صورتی "آشپزخانه سلامت" با متریال های طبیعی و جداره ای سبز از گیاهان دارویی

تحریریه معماری آرل
آشپزخانه عموما قلب هر خانه ای است و در ادامه اثر نوآورانه یک استودیو طراحی را خواهید دید که به این فضای دوست داشتنی یک وجه سلامت و پایداری نیز داده است. استودیو طراحی داخلی Finch London، اخیرا طراحی "آشپزخانه سلامت" خود را ارائه کرده است. این فضای صورتی رنگ، با متریال های متعدد فاقد مواد شیمیایی و دوستدار محیط زیست ساخته شده است و شامل یک جداره سبز از گیاهان دارویی می باشد. همراه آرل باشید...

طراحی "آشپزخانه سلامت" اثر این استودیو Finch  در لندن، که به تازگی جایزه بزرگ طراحی خانه را در رویداد  Grand Designs Live به واسطه طراحی منحصر به فردش از آن خود کرده است، حرکتی است در جهت نسل آینده طراحی آشپزخانه های دوستدار محیط زیست. این فضا از المان های متعددی بهره برده که ویژگی "سلامت" را به آن می بخشند: مانند حباب های نور SAD (Seasonal Affective Disorder )، یک دستگاه بخور که با روغن های سالم گیاهی doTerra کار می کند، یک فر پخت و پز که با بخار کار می کند، یک تصفیه کننده آب با خاصیت قلیایی و بسیاری المان های دیگر. سطح روی کانتر آشپزخانه از متریال Jesmonite ساخته شده که متریالی بر پایه آب بوده و برخلاف بتن قالب ریزی شده ترکیبات آلی فرار آزاد نمی کند.

کفسازی این آشپزخانه از چوب پنبه طبیعی است که به روشی کاملا دوستدار محیط زیست برداشت شده است. چوب پنبه که مقاوم در برابر جذب گرد و خاک و مواد شیمیایی می باشد انتخاب مناسبی برای افرادی است که از آلرژی های مختف رنج می برند. سطح ضد میکروب و ضد آب این متریال نیز در برابر ایجاد کپک مقاوم است.
یکی از شاخص ترین ویژگی های این آشپزخانه جداره سبز آن از می باشد که مملو از گیاهان دارویی است. این جداره روی قسمت جزیره آشپزخانه شکل گرفته است. علاوه بر استفاده از گیاهان متعدد که تصفیه کننده هوا هستند و روی این جداره آویزان شده اند، این جداره به مالکین این آشپزخانه این امکان را می دهد که گیاهان دارویی مورد نیاز خود را به صورت ارگانیک در این قسمت کاشته و برداشت کنند.


تحریریه معماری آرل
منبع: inhabitat.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7253.html