طراحی فضایی اقامتی برای جهانگردان نسل هزاره: تبدیل یک بنای قدیمی به یک اقامتگاه مدرن

تحریریه معماری آرل
استودیو Aurora که مقر آن در شهر لیسبون واقع شده است، به تازگی یک بنای قدیمی در ساحل Parade در کشور پرتغال را به یک اقامتگاه مدرن و رنگین به نام Hostel in Parede تبدیل کرده است.
پیش از بازسازی، از فضای داخلی این بنا تنها ویرانه ای برجای مانده بوده اما با این حال بام بنا پابرجا بوده است. هندسه پیچیده این بنا با حجم های چهاروجهی هرم گونه، ساختار پروژه را شکل می دهد و جداره های داخلی، پلان را به 9 مدول تقسیم می کنند. در مدول مرکزی، یک باکس پله، سه طبقه را به هم متصل می کند، و فضا را با رنگ زرد درخشان خود و همینطور نوری که از بالای آن به فضای داخلی وارد می شود، تحت تاثیر قرار می دهد. کنج های منحنی شکل این فضا، المان های سرویس دهنده عمودی را در خود  جای داده و پنهان می کنند.

نمای آگزنومتریک از پروژه
تیم طراحی این پروژه در رابطه با طراحی این فضا می گوید: " از ما خواسته شده بود که در پروژه، نهایت انعطاف پذیری در طراحی فضاها را به جهت کاربری های آتی این مکان، در نظر داشته باشیم. "
این فضای اقامتی اول از همه می تواند با تغییرات کوچک به صورت یک خانه مسکونی مناسب برای یک خانواده در بیاید. برای این کار حجم های مستقل که شامل فضای حمام ها و سرویس های بهداشتی می شوند می توانند به راحتی برداشته شوند چرا که ممکن است افراد این خانواده نیاز به فضاهای بزرگتری داشته باشند. 
طراحی سازه کل بنا نیز متاثر از همین ایده تغییرات ساده در آینده می باشد. شبکه سازه ای اصلی از استیل لمینیت شده ساخته شده است و قاب های استیل سبک نیز در جداره ها و کف ها استفاده شده اند. در طبقه فوقانی 4 اتاق خواب وجود دارد که هر یک دارای یک فضای حمام و سرویس به صورت یک حجم های مستقل می باشد.
در طبقه منتهی به ورودی، فضاهایی عمومی برای تمام میهمانان این فضای اقامتی، شامل آشپزخانه و فضای غذاخوری، جای داده شده است. در قسمت زیرزمین نیز اتاق خواب هایی در نظر گرفته شده و یک راهرو خارجی نیز وجود دارد که کاملا به رنگ آبی، رنگ آمیزی شده و مستقیما فضای ورودی را به حیاط خلوت پشتی بنا ارتباط می دهد. حیاط خلوت کوچک این بنا که رو به شرق می باشد، دو درخت را در خود جای داده و به خوبی به عنوان یک فضای نشیمن خارجی عمل می کند.

تحریریه معماری آرل
منبع: archilovers.com



لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7250.html