طراحی داخلی جواهرفروشی و فروشگاه لاکچری دولچه و گابانا در ونیز

 
تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی جواهرفروشی و فروشگاه لاکچری دولچه و گابانا در ونیز ایتالیا یک طرح استثنایی و جسورانه را از یک فضای تجاری کلاسیک را به نمایش گذاشته است. طرح فروشگاه فوق توسط اریک کارلسون صورت گرفته که هویت و چیدمان این برند ایتالیایی را به تعادلی مفهومی نسبت به معماری کلاسیک رسانده است. طراحی جواهرفروشی و فروشگاه ونیز با ارجاعات تاریخی و سبک معماری باروک انجام شده است.

طراحی فروشگاه لاکچری دولچه و گابانا در سه بخش به واسطه عملکرد فضا تقسیم شده است. بخش اول شامل یک جواهرفروشی با ویژگی های یک محیط اعیانی است که با رنگ، نورپردزای و طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک همراه بوده است. کارلسون برای طراحی این فرشگاهبا مشتریان، کارگزارن کمپانی و صنعتگران ونیزی ملاقات داشت تا بتواند بهترین تصویر ممکن را در ذهن خود بپروراند. به عنوان مثال عرصه جواهر فروشی یک الگوی کاملا کلاسیک از معماری باروک ایتالیایی است. رنگ آبی سلطنتی در تضاد با طراحی نورپزدازی زرد ملایم ویترین ها و سقف آینه ای، یک فضای رویایی را خلق نموده است.

پس از گذر از فضای جواهرفرروشی، به منطقه فروشگاه لباس وارد می شویم که طراحی دیوارها، سقف و نورپرزدای از کنتراست بالاتری برخودار می باشد. طراحی فروشگاه لباس نوآورانه تر بوده و کمی چاشنی های مدرن را در خود جای داده است. فضایی که حس سُنت، نوآوری، تاریخ، زیبایی شناسی و لوکس بودن را به مشتریان خود انتقال می دهد. فقط عرصه لباس های مجلسی و رسمی تر است که کاملا به سبک باروک طراحی شده و از فضای عمومی فروشگاه لباس جدا شده است. 

آخرین بخش فروشگاه مربوط به طراحی قسمت کیف و کفش می باشد. این بخش کمترین شباهت را به معماری کلاسیک دارد و فقط ارجاعاتی از آن مانند کاغذ دیوار و رنگ های آن را به نمایش می گذارد. فضایی که بیشتر به مدرن شدن حرکت کرده که با توجه به اجناس این بخش چنین تغییراتی لازم بود. تمام وسایل و دکوراسیون این فروشگاه با دست ساخته شده تا هنر و تکنیک زنده ایتالیایی را به رخ بکشد. 








تحریریه معماری آرل
منبع: architecturaldigest.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7246.html