طراحی داخلی باشگاه بدنسازی و فیتنس

تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی باشگاه ورزشی PUMP با یک رویکرد اقتصادی مناسب تحت عنوان "هزینه هوشمندانه" ساخته شده است. چالش طراحی این باشگاه بدنسازی و فیتنس، در ایجاد فضایی با کیفیت و مدرن خلاصه شده بود که از ویژگی های سرمایه گذاری ارزان هم بهره ببرد. لذا به کار بردن راه حل های اقتصادی در کنار یک طراحی مفهومی جز ضرورت های پروژه محسوب می شد. هویت طراحی داخلی باشگاه بدنسازی PUMP، عملکردگرا بودن و سازماندهی فضای آن به شیوه ای کاملاً ساده بود.

این باشگاه دارای دو سطح می باشد: طبقه همکف که سقف آن دارای ارتفاعی دوبل نسبت به کل فضا می باشد و شامل عرصه های پذیرش، و رختکن بوده و هم سطح با خیابان واقع شده است. طبقه بالا به محل قرار گیری وسایل بدنسازی و فیتنس قرار گرفته و تحت عنوان فضای فعالیت طراحی شده است. طراحی پله های رنگی به عنوان فضای ارتباطی به باشگاه بهترین قسمت طراحی مجموعه به شمار می رود. حرکتی جسورانه که در عین سادگی صورت گرفته حس پویایی و جسورانه ای را به فضا داده است. پیشانی پله ها توسط پلکسی رنگی و نور SMD کاور شده که راه حل ارزانی برای این بخش از طراحی سالن می باشد.

طراحی دیوارها و سقف باشگاه بدنسازی PUMP از پالت های رنگی سفید و خنثی بوده تا حسی آرامش بخش را در مکانی پرتحرک ایجاد نماید. با جود اینکه سالن بدنسازی یک مکان پر سر و صدا قلمداد می شود، اما نقاشی دیوارها به رنگ سفید و نصب سرامیک طوسی رنگ در کف یک فضای آرامش بخش بصری را خلق نموده است. فقط در دکوراسیون داخلی و مبلمان، رنگ های شدید و غلیظ تر را مشاهده می کنیم تا برخی المان ها نسبت به کلیت فضا تفکیک شود. با وجود اینکه ابعاد سالن بدنسازی خیلی گسترده نیست، اما تجهیزات و چیدمان باشگاه بدنسازی به خوبی صورت گرفته است.









تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7233.html