طراحی هتل با ویژگی های پایدار و نمای شیشه ای رنگی

تحریریه معماری آرل
طراحی هتل محله ناترانگ ویتنام به واسطه مرتفع بودن ساختمان در منطقه ای از سازه های بلند شهر واقع شده،و نیازمند اقداماتی فنی و مفهومی بود تا نمای ساختمان به لحاظ زیبایی شناسی و اقلیم منطقه هارمونی مناسبی با سایت داشته باشد. ناحیه ای که از فضای تنگی برخوردار بوده و بُعد نمایشی ساختمان را محدود می کند. به همین دلیل طراحی نمای هتل با شیشه های رنگی صورت گرفته تا دو ویژگی مهم در مورد کاربرد هتل مشاهده شود. اول به واسطه اقلیم و شدت نور آفتاب بوده که توسط شیشه های رنگی آبی رنگ خنثی می شود. مورد دوم هم به این دلیل بوده تا نمای ساختمان از حالت یکنواختی شیشه شفاف یا تیره خارج شود.

طراحی نمای هتل با الگویی مثلثی و حل سازه های بادبند به خلق تراس هایی انجامید که تا از عناصر سبز بر روی نمای ساختمان و ایجاد حس طراوت برای اتاق ها بهره ببرند. محدوده نمای اتاق ها بسیار باریک بوده اما مرزبندی اتاق های هتل به گونه لی تقسیم بندی شده که از نور و هوای تازه بهره ببرند. تقسیم بندی فضایی و عرصه بندی اتاق های هتل به شیوه ای صورت گرفته که تمام اتاق  و سوئیت ها نسب به منظره دریا دید کامل دارند. 

معمارن هتل Venue در اظهار نظری جالب عنوان کردند که "تماشای یک ساختمان از بیرون" (حتی اگر شما قصد بازدید، اقامت، کار یا زندگی در آن را نداشته باشید) بیشتر جلب توجه می کند و بیشتر در احساسات ما نسبت به یک عنصر شهری و معماری تأثیر می گذارد. صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز و بهره برداری از ساختمان از اهداف کارفرما بود. لذا تمام متریال های به کار رفته از خود کشور ویتنام تهیه شده و امکاناتی هایتکی مانند سلول خورشیدی برای تامین برق دستگاه تولید آب شیرین تعبیه شده است.

طراحی نمای هتل به گونه ای بوده که به صورت 100 درصد نیاز تمام اتاق ها را برطرف می کند و استفاده از نور مصنوعی را به حداقل می رساند. شیشه های آبی نما دو عملکرد را در طول روز و شب به عهده دارند: اول اینکه از نفوذ نور شدید شهر ناترانگ ویتنام به داخل اتاق ها جلوگیری می کند. سپس در طول شب نور داخل اتاق ها را در فضا محصور می کند تا برخی نقاط هتل از بیرون دید نداشته باشد. 

طراحی لاکچری پنت هاوس هتل در قسمت بام هم یک رویکرد اقتصادی برای هتل و تفریحی برای مسافران و اقامت کنندگان هتل می باشد. یک سوئیت بزرگ به همراه آسانسوری اختصاصی که به استخر و نشیمن روی بام منتهی می شود و فقط برای اقامت کنندگان درون سوئیت بام امکان پذیر می باشد. 
















تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7224.html