طراحی داخلی آپارتمان تنها با 24 مترمربع فضا

تحریریه ی معماری آرل
تاجر برزیلی برای طراحی فضایی که تنها آخر هفته ی خود را در آن می گذارند، از استودیوی معماری Casa 100 در خواست کرد تا فضایی مدرن برای آن طراحی کنند، معماران شرکت برای طراحی بهینه از فضای داخلی آپارتمانی کوچک در سائوپائولو و استفاده ی حداکثر فضایی، آشپرخانه و کمد لباس را یکی کرده و به صورت طاقچه در دیوار قرار داده و طراحی متراکم (compact) را اجرایی کردند. با آرل در ادامه همراه باشید...

با توجه به مدت زمان کوتاه اقامت در طراحی  آپارتمان از طرح های ساده و الگوی بهینه ی فضایی همچون اتاق های هتل و مبلمان محدود استفاده شده و فضایی با 24 متر مربع برای کار فراهم شده است. طراحان از یک پالت رنگی و متریال ساده را انتخاب کرده اند، از جمله دیوارهای سفید رنگ و بتنی، برای روشن کردن فضا، همراه با آثار هنری و  از گیاهان برای افزودن رنگ های زنده در فضای خانه استفاده کرده اند.

آشپزخانه و کمد هر دو در اتاق قرار دارند تا فضای لازم برای تخت، میز مطالعه و فضای استراحت را فراهم کند، به همین منظور کل فضاهای زندگی به صورت متراکم و مرتبط با یکدیگر، در خانه ای کوچک 24 متری قرار گرفته اند.

قفسه ای بتنی در گوشه ی اتاق،قاب اصلی آشپزخانه را شکل می دهد و همچنین قرار گیری تعدادی چوب لباسی در طبقه ی کناری آن، کمد لباس را ، بهینه و به صرفه ، ایجاد می کند. وسایل جزئی تر مانند کتاب و آثار هنری در طبقه دوم قرار دارد. کاربری های دیگر مثل تلویزیون، کمد برای چمدان و جاکفشی نیز به صورت متراکم در این قفسه ها قرار گرفته است.

فضاهای دیگر مثل اتاقک خواب ،مبلمان کشویی طبق اصول معماری ژاپنی طراحی شده است.



مشخصات پروژه :
معماران : Casa 100 Architecture
مساحت پروژه : 24 مترمربع
سال پروژه : 2017
عکاس : Andre Mortatti


تحریریه ی معماری آرل
مترجم: سنا رستگار
منبع:www.dezeen.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7200.html