طراحی هتل به سبک معاصر با نمای فایبرگلاس

تحریریه معماری آرل
معماری هتل معاصر امیلیانو در ریودوژانیرو یک ساختمان چشم نواز و مدرن است که ویژگی های بسیاری در طراحی آن به کار رفته است. با وجود اینکه این هتل یک ساختمان نسبتاً اقتصادی می باشد، اما سعی شده تا از طراحی داخلی لوکس و نمای منحصربه فرد بهره ببرد. الویت اصلی معماری برای طراحی هتل نور طبیعی و مدیریت آن در اتاق ها، و سپس چشم انداز شهر Marvelous برای مهمانان بود. طراحی نمای متحرک و ماژولار پنجره ها بهترین ترفند برای عوامل نور و چشم انداز بود که می بایست با رویکردی اقتصادی و ارزان به اجرا می رسید.

برای برآورد کردن رضایت مراجعه کننده یا مشتریان به هتلی نیاز است که خدماتش مانند یک هتل 5 ستاره باشد. لذا بخش ورودی شامل طراحی کافه، بار و نشیمن می باشد که هم از مهمانان هتل پذیرایی کند و هم به مراجعه کنندگان موقت خدمات دهد. پس از ورود به ساختمان و گذر از کنار کافه، دو عرصه پذیرش و رستوران در لابی تعبیه شده که در دو جهت مختلف قرار گرفته اند. 

طراحی نمای ساختمان بر اساس یک الگوی ساده و یکپارچه می باشد و که کالبد آن را دوپوسته کرده است. پوسته از ورق های فایبرگلاس سفید بوده تا نور شدید شهر ریو را به خود جذب نکند. لذا بازشوهای متحرک در نما این اجازه را به مهمانان می دهد که در زمان از طول روز پنجره ها را باز کنند. اما بخش ویژه و زیبای این پروژه در طبقه یازدهم بوده که استخر آب گرم، سونا، جکوزی و سالن بدنسازی قرار گرفته است. پشت بام شامل عرصه بالکن تفریحی است که در هنگام غروب آفتاب یکی از بهترین چشم اندازهای منطقه به شمار می رود و یک منظره پانورامیک ارائه می دهد.

با توجه به قوانین شهرداری و اصول طراحی هتل و نسبت ارتفاع ساختمان نزدیک سواحل، تعداد طبقات این هتل به 12 طبقه محدود شده است. هتل امیلیانو شامل 90 اتاق می باشد که بین 45 تا 200 متر مربع می باشند. طراحی دکوراسیون داخلی شامل طیف های متنوعی است. برخی از اتاق های هتل اقتصادی می باشد و با هزینه پایین خدمات می دهد، و برخی دیگر دارای طراحی لاکچری با امکانات یک سوئیت کامل می باشند. 

فرم معاصر ساختمان به گونه است که با ساختمان های همسایه به لحاظ حجمی ارتباط برقرار می کند و رنگ سفید آن ساختارهای بتنی خط ساحلی ریو را می شکند. این حجم سفید پایانی بر تداوم ساختارهای بتنی تیره بود که چهره ساحل شنی و روشن منطقه را تیره کرده بود. 



















تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7190.html