۱۰ اپلیکیشن برتر موبایل که هر معمار را توانا می کند

تحریریه معماری آرل
در سال های گذشته،تلفن های هوشمند به یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای انجام فعالیت افراد تبدیل شده است.شرکت ها برنامه های بسیاری را برای کمک به مردم برای انجام فعالیت ها و آسانی در کار ارائه داده اند،معماران نیز از این دسته خارج نیستند.با رونق این صنعت،رقابت بین شرکت ها افزایش یافته است وکیفیت این برنامه ها پیشرفت قابل توجهی داشته است.برای آشنایی با بهترین برنامه های معماری با آرل همراه باشید...
برنامه های بسیاری برای معماران وجود دارد،ما 10 برنامه برتر که شما به آن نیاز دارید را بررسی خواهیم کرد.

BIMx Graphisoft

صدرنشین برنامه ها و برنده چندین جایزه جهانی است. یک تکنولوژی منحصربه فرد برای یکپارچه سازی پروژه های ساختمان 2D و 3D است.می توان BIMx را پل ارتباطی بین آتلیه طراحی و محل ساخت پروژه دانست و این خلاء ارتباطی توسط این برنامه از بین رفته است.شما می توانید بدون هزینه چاپ،طرح های خود را به کارفرما و مشتری ارائه دهید.این برنامه درسیستم عامل های اندروید و iOS قابل دسترس می باشد.

دانلود: اندروید،iOS


Autodesk Formit

با کمک این برنامه میتوانید مدل های مفهومی را به سرعت درهر زمان و مکانی ایجاد کنید یا حتی مدل هایBIM را بر روی تلفن همراه خود ایجاد و ویرایش کنید.اگر از کیفیت مدل های ساخته شده راضی نیستید میتوانید آن ها را به کامپیوتر انتقال دهید.این برنامه برای سیستم عامل های اندورید وiOS قابل دسترس است.
دانلود:اندروید،iOS


Autocad 360

AutoCAD 360 ،نرم افزار رسمی AutoCAD برای تلفن همراه می باشد. یک برنامه رایگان، برای رسم، طراحی، تهیه پیش نویس و اشتراک گذاری نقشه های اتوکد، که میتوان در هر زمان و مکان از آن استفاده کرد. با استفاده از این برنامه میتوانید فایل های DWG را مشاهده و ویرایش کنید، این برنامه قابلیت های زیادی دارد که از میان آنها می توان به امکان انجام کارها به صورت آفلاین، ارسال طراحی ها به ایمیل و یا آپلود کردن بر روی اکانت برنامه، کشیدن اشکال با بهره گیری از ابزارهای طراحی مختلف، پشتیبانی از مولتی تاچ، پرینت مستقیم بر روی پرینترهای اچ پی و … اشاره نمود. با نرم افزار اندروید AutoCAD 360 طرح‌های خود همیشه همراه خود داشته باشید. با استفاده از این برنامه می توانید هر نقشه ای که در ذهن خود دارید را در هرکجا که هستید توسط گوشی و یا تبلت خود پیاده سازی کنید. شما با یکی از حرفه ای ترین برنامه های طراحی ۳ بعدی روبرو هستید. اگر ایده و نقشه ای در ذهن خود دارید و می خواهید آن را پیاده سازی کنید این برنامه را از دست ندهید. این برنامه برای سیستم عامل های اندورید وiOS قابل دسترس است.
دانلود:اندروید،iOS


MagicPlan

یک برنامه بسیار مفید و جالب.با استفاده از دوربین تلفن همراه تان،پلان کف زمین را ترسیم کنید.برای استفاده از این برنامه،در یک مکان خاص ایستاده و تلفن همراه را به آن سمت بگیرید سپس برنامه پلان کف را ترسیم میکند.بعد از انجام کار شما میتوانید فایل آن را به فرمت های PDF،DXF و یا JPG تبدبل کنید. این برنامه برای سیستم عامل های اندورید وiOS قابل دسترس است.
دانلود:اندروید،iOS

SketchBook

برنامه SketchBookامکان نقاشی پیشرفته با قابلیت های بسیار بالا را به کاربران می دهد،امکان طراحی با استفاده از قلم دیجیتالی را نیز فراهم نموده است. می توانید بسیار آسان و سریع در هر زمان و مکانی با استفاده از این برنامه طراحی کنید و با بهره بردن از ابزار های طراحی فوق العاده ی موجود در این برنامه،تمامی ایده های طراحی خود را پیاده سازی کنید بدون استفاده از قلم و کاغذ!!در برنامه SketchBook کاربران از ابزارها و ویژگی های مختلفی همچون ابزارهای حرفه ای رسم خطوط، سایه زنی، طراحی های اولیه، Brush های پیشرفته با کیفیت های بالا، قابلیت حاشیه نویسی بر روی طرح به منظور یادآوری نکات در ادامه طراحی و قابلیت حذف آن ها به راحتی، سازگاری با برنامه فتوشاپ و ... بهره مند خواهند شد. این برنامه برای سیستم عامل های اندورید وiOS قابل دسترس است.
دانلود:اندروید،iOS


Morpholio Trace

برنامه ای مفید برای ترسیم اسکیس. شما میتوانید با استفاده از لایه های متفاومت اسکیس های خود را در هر زمان و مکانی با سرعت و دقت بالا و زیبا طراحی کنید.این برنامه فقط برای سیستم عاملiOS طراحی شده است.
دانلود:iOS

 
CADTOUCH

یک برنامه مفید و کاربردی برای مهندسان عمران و معماری و تمام کسانی که با فایل های اتوکد سروکار دارند و میخواهند این فایل همیشه همراه خود داشته باشند و درآن تغییراتی ایجاد کنند این برنامه شباهت زیادی به برنامه اتوکد در ویندوز دارد و همچنین قابلیت پشتیبانی از پسوند های DWG  و DWF را دارد.از جمله ویژگی های مهم دیگر میتوان به دارا بودن خط،مستطیل،کمان،مستطیل،کمان،چرخش،اینه،بلوک های آماده،نوشتن متن و.... اشاره کرد بعد از اتمام کار میتوانید آن را ایمیل کنید در نتیجه برای زمانی که در دفتر کار نیستید برنامه مفیدی است. این برنامه برای سیستم عامل های اندورید وiOS قابل دسترس است.
دانلود:اندروید،iOS


Shapr3D

این برنامه یک ابزار 3D CAD  برای iPad Pro  می باشد.کاربران میتوانند اسکیس های خود را سریع و آسان طراحی نمایند و بلافاصله آن را به 3 بعدی تبدیل کنند.این برنامه همانند برنامه های حرفه ای طراحی شده است و قدرت بالایی دارد.shaper3Dبرای سیستم عاملiOS قابل دسترس می باشد.
دانلود:iOS


Sun Seeker

این برنامه به معماران در مورد انتخاب جهت درست ساختمان،مسیر حرکت خورشید،زمان طلوع و غروب خورشید اطلاعات مفیدی می دهد.این برنامه برای سیستم عاملiOS قابل دسترس می باشد.
دانلود:iOS


Houzz

Houzzیکی از بهترین برنامه های منتشر شده در سال2016 و همچنین بهترین برنامه در زمینه دکوراسیون داخلی می باشد،در این برنامه میلیون ها تصویر با کیفیت فوق العاده بالا از اتاق ها،نشیمن،آشپزخانه و.... قرار داده شده است که میتوانید با انتخاب وسایل،مبلمان،کابینت ها و...ایده های خودتان را اجرا کنید ولذت ببرید.
دانلود:اندروید،iOS



تحریریه معماری آرل
نویسنده : مهدیه عزتی

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7182.html