طراحی برج مسکونی لاکچری مدرن 47 طبقه


تحریریه معماری آرل
طراحی برج مسکونی 47 طبقه فلوریدا شامل طراحی 135 آپارتمان در متراژهای متفاوت می باشد که توسط گروه معماری آدرین اسمیت و معماران گوردون گیل (Adrian Smith Gordon Gill Architecture) طراحی شده است. منبع الهام طراحی این برج بر اساس یک قایق تفریحی لوکس و تفریحی به نام Riva بوده و سعی شده خصوصیات مفهومی و امکانت راحت این قایق در معماری برج مسکونی تعبیه شود. تأثیرپذیری از یک قایق تفریحی در طراحی یک برج مسکونی رایج نیست، اما وقتی موقعیت این ساختمان مسکونی در کنار خلیج مکزیک باشد و معمار به ویژگی های لوکس برای طراحی نیاز داشته باشد، قایق Riva مثال خوبی است.

طراحی برح مسکونی فلوریدا در سایتی با خصوصیات تفریحی قرار گرفته و بهترین منطقه برای کسب آرامش و استراحت به شمار می رود. خطوط روشن و منحنی ساختمان یک حجم مجسمه ای مفهومی با تأثیرپذیری از خطوط مواج قایق Riva طراحی شده است. معمارن پروژه عنوان کردند که دلیل انتخاب قایق Riva این بوده که می خواستند فرم ساختمان ارتباط مستقیمی با ویژگی های تفرحی و آسایش منطقه فلوریدا داشته باشد. 

طراحی نما برج با توجه به طراحی تراس های منحنی تکمیل شده و ترکیبی از شیشه و بتن سفید می باشد. بیش از 135 واحد مسکونی در این برج تعبیه شده که در آپارتمان های 2 تا 5 خوابه تقسیم شده است. یکی از مزایای خلیج مکزیک در فلوریدا این بوده که طراحان می توانند تراس هایی به طول 3.5 متر طراحی کنند. درب ها و نماهای نورگیر همگی سرتاسری هستند و می توانند نور طبیعی را در تمام طول روز دریافت کند. ارتفاع سقف واحدها 3.5 متر بوده و فضای آشپزخانه و پذیرایی بزرگ لحلظ شده است. از امکانات عمومی این برج مسکونی می توان به سالن بدنسازی، استخرهای سرپوشیده و روباز، اسپا و ماساژ اشاره کرد.


تحریریه معماری آرل
منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7158.html