طراحی آکواریوم ویَن با کانسپت پیوند در طبیعت

تحریریه معماری آرل
طراحی آکواریوم ویَن یکی از مهم ترین مسابقات معماری در بخش خصوصی به شمار می رود که چند ماه قبل رقابت برای طراحی این پروژه توسط گروه های معماری آغاز گردید. گروه معماری 3XN به همراه GERNER PLUS رندرهای نهایی مربوط به آکواریوم باغ وحش Schönbrunn در شهر ویَن را منتشر نمود. کانسپت طرح آکواریوم قلمرو پوسایدون (الهه های یونان باستان) نام دارد. فرمی موجدار و ظریف که با چشم انداز و سایت پروژه ترکیب بی نظیری ارائه کرده است. 

این کانسپت مفهومی زیبا مقاوم دوم رقابت طراحی آکواریوم را کسب کرده، در حالی که هنوز برندگان این مسابقه اعلام نشدند. همین امر شانس کسب مقام اول را برای گروه 3XN چند برابر کرده است. اصول طراحی آکواریوم "قلمرو پوسایدون" بر اساس یک چشم انداز طبیعی و هارمونی با طبیعت طراحی شده تا به طرز مناسبی در شبکه مسیر باغ وحش جایگیری کند. این آکواریوم با 6000 متر مربع مساحت در چهار سطح تقسیم شده و دارای ورودی بزرگی به شکل یک موج بزرگ می باشد که بازدیدکنندگان را از وسط فضای سبز به دورن دعوت می کند.

امکانات سایت پروژه به واسطه پوشش گیاهی مناسب و آبگیر بزرگ یک فرصت بی نظیر برای طراحی و اجرایی آکواریوم به شمار می رود. طراحی دکوراسیون، طراحی  نورپردازی و سیرکولاسیون مجموعه با حرکت کاربران تغییر می کند. هنگامی که بازدیدکنندگان در کل مجموعه حرکت می کنند، درجه حرارت فضا، صداهای پس زمینه، طراحی نورپردازی، ارتفاع سقف و حتی جو فضا با توجه به موجودات دریایی آن قسمت تغییر می کند. چون طراحان در نظر داشتند تا مراجعه کننده تجربه ورود به فضای فانتزی داشته باشد و فقط به دورن یک آکواریوم وارد نشود.




تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7126.html