طراحی داخلی کتابفروشی در 150 متر

تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی کتابفروشی کوچک به نام "من را MOSAIC صدا کن" یک نام تجاری مهم در فروشگاه های زنجیره ای فروش کتاب می باشد. تمرکز اصلی طراحی کتابفروشی فوق بر روی فضا، ارائه محتوی و تعبیه عرصه هایی است که محیط بهترین تعامل را برای مشتریان و علاقمندان به کتاب ایجاد نماید. طراحی قفسه ها با توجه به این استراتژی تعبیه شده که کتاب ها به راحتی در دید همه باشد و تعداد زیادی کتاب در قفسه ها قرار گیرد. 

طراحان با به کار گیری یک متولوژی مشابه، طراحی دکوراسیون داخلی کتابخانه را به شیوه اجرا نمودند که حس مطالعه در مراجعه کنندگان ایجاد شود. به طور قطع علاقه به مطالعه در خواندن کتاب نسبت به یک موضوع یا سبک خلاصه نمی شود. به همین دلیل چینش کتاب ها بر اساس محتوای موضوعی چیدمان شده تا روند سنی کتاب ها به ترتیب باشد.

به طور نرمال وقتی مردم در حال مطالعه هستند معمولا چیزی در دست دارند. این موارد می تواند خوراکی یا لوازم التحریر باشد. بنابراین این فضا به مطالعه در یک سناریو چند وجهی تاکید دارد. به عنوان مثال طراحی قفسه های به صورت C شکل ماژولی است که بر اساس رفتار مطالعاتی ارائه شده اند. طراحی قفسه های با تأثیرپذیری از موفقیت رسانه های اجتماعی طراحی شده اند. فرم C شکل به نمایش بصری آثار پرداخته و از ایجاد فضای پِرت پرهیز نموده است تا گردش مشتریان در فروشگاه کتاب به راحتی انجام گیرد.























تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7115.html