طراحی ویلای لوکس تابستانی در مرکز شهر سنگاپور

تحریریه معماری آرل
طراحی و اجرای یک ویلای رویایی لوکس با خصوصیات معماری مدرن در سنگاپور از اصلی ترین درخواست های کارفرما به شمار می رفت. سایت ویلا در قلب شهر قرار داشت و طراحی ویلای با پلانی باز که شامل خصوصیات حریم خصوصی باشد جزء اهداف تیم طراحی بود. لذا لحاظ کردن امنیت، و حفظ حریم خصوصی کافی از خیابان از موارد اصلی طراحی ویلا بود. معمار پروژه می بایست با صرف هزینه ای معقولانه و سرعت اجرای کار مناسب فضایی رویایی با گنجایش 6 خودرو و استخر شیشه ای 25 متری را برای کارفرما خلق می نمود. 

سایت پروژه 4 متر بالاتر از خیابان اصلی قرار داشت و توسط مجتمع های مسکونی محصور شده بود. راه حل نهایی برای جاسازی یک ویلای بزرگ با حجمی متنوع، استفاده از تمام خصوصیات بافت سایت و حتی محدودیت های مکانی بود. پلت فرم اصلی پروژه دارای بافت گیاهی سنگینی بود که نیاز به مرتب سازی شدیدی داشت. فرم ویلا به نوعی است که دو جلوه متفاوت را مشاهده می کنید. گسترش فضای عمودی ویلا به صورت مرحله به مرحله انجام گرفت تا قسمت های مسکونی خانه در سطح بالایی از خیابان قرار نگیرند و به لحاظ بصری با یک ویلای قائمه روبرو نشویم. 

تصویر دو قاب سنگی غول پیکر که با آب و درخت و بافت سبز پوشیده شده اند، هویت بصری منحصربه فردی را به ویلا بخشیده است. اما فرم و حجم کلی پروژه به دلیل رویکردهای اقلیمی به این شکل طراحی شده است. سیرکولاسیون هوا و نورگیری مناسب ساختمان در تمام طول روز و فصول مختلف جزء شاخصه های اصلی طرح پروژه می باشد. همه عرصه های مجزا توسط یک هسته مرکزی به هم متصل شده اند. تعبیه یک حیاط سه طرفه ویلا را به سه بخش تقسیم کرده است. گسترش پلان در سه بخش باعث شد تا فضاهای عمودی مرتفع به نظر نرسند و در فاصله مناسبی از زمین به نظر آیند. ارتفاع سطح خیابان از سایت اصلی امتیاز مثبتی برای طراحان به شمار رفت تا از پایین ترین سطح سایت به عنوان یک گاراژ بزرگ بهره ببرند و مسیر حرکتی به سمت ویلا را توسط شیب های ملایم و پله های کوتاه سوق دهند. 


































تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7080.html