بهره گیری از رنگ و طاق در طراحی فضای فروشگاهی برای یک برند محصولات زیبایی در ژاپن

تحریریه معماری آرل
بهره گیری از رنگ و طاق در طراحی فضای فروشگاهی برای یک برند محصولات زیبایی در ژاپن توسط گروه معماری Torafu
گروه معماری Torafu، طراحی داخلی فروشگاه محصولات زیبایی Maison Lexia را که یک برند محصولات زیبایی بوده و شهرت آن به واسطه روند تولید محصولات به صورت خانگی می باشد، را به انجام رسانده است. این بنا که در پشت ستون های طبقه همکف یک ساختمان اداری در اوساکای ژاپن قرار گرفته است از ایده جداره های طاقی شکل و مسیر های گذری که با رنگ های پاستلی رنگ آمیزی شده اند، استفاده کرده تا فضاهایی متفاوت به وجود آورد.

نحوه و جزئیات طراحی فروشگاه محصولات زیبایی

استودیو معماری در طراحی فروشگاه محصولات زیبایی maison lexia از رنگ های متفاوتی برای دیوارهای این فضای فروشگاهی استفاده کرده است. فضایی که برای مشاوره و ارائه راهکارهای درمانی در نظر گرفته شده است، به واسطه عبور از طاق های داخل فروشگاه قابل دسترسی بوده و اینگونه مشتریان را به سوی کانون این فروشگاه هدایت می کند. مجموعه ای از عصاره های گیاهان نیز بر روی دیوار به نمایش گذاشته شده است که متاثر از هویت این برند می باشد که ایده اصلی آن استفاده از متریال های اورجینال و ارگانیک و عصاره ها می باشد. در عین حال یک نقاشی از نوبوتو فوکوتسو که همچنین گیاهان در آن به تصویر کشیده شده است، کل دیوار ورودی را پوشش می دهد. کاشی های موزائیکی کف و همیچنین استفاده از متریال هایی مانند چوب و فولاد در مبلمان ها انعکاس دهنده ظرافت و دقت این برند می باشد در عین حال که المان های طاقی شکل نیز تا ستون های خارج بنا امتداد یافته اند و نوعی حس پیوستگی میان داخل و خارج فضا به وجود می آورند.


اطلاعات فروشگاه محصولات زیبایی
نام پروژه: فروشگاه maison lexia
استودیو طراحی: گروه معماری Torafu
موقعیت بنا: yodoyabashi، اوساکا، ژاپن
نوع بنا: فروشگاه
مساحت: 103 مترمربع



تحریریه معماری آرل
منبع: designboom.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7074.html