دکوراسیون داخلی فروشگاه کفش بچگانه: استفاده از ویترین های طاقی شکل و رنگ های خیره کننده

تحریریه معماری آرل
استودیو اسپانیایی Clap در طراحی یک فروشگاه کفش کودک در والنسیا اسپانیا، از فرم طاق برای طراحی ویترین ها و رنگ های پایه برای ایجاد فضایی مفرح استفاده کرده است. این استودیو طراحی محلی از سوی این کمپانی تولیدکننده کفش کودک به عنوان کارفرما، برای ارتقاء هویت برند Little Stories به کار گرفته شده است.
استودیو Clap در مورد طراحی این فروشگاه توضیح می دهد که: " بعد از جلسات متعدد با کارفرما، ما به سه نکته کلیدی و اساسی در طراحی رسیدیم که روح برند Little Stories را تشکیل می دهد: بازی، سادگی، تغییر پذیری". با در نظرگرفتن این سه پارامتر، این استودیو تلاش کرده است که این فاکتورها را به صورت فیزیکی در طراحی این فضای فروشگاهی پیاده کند.
این فروشگاه 70 مترمربعی برای پوشش نمای خود از کاشی استفاده کرده و دارای سه ویترین عظیم می باشد که طاقی بر فراز خود دارند.
در فضای داخل فروشگاه نیز دیوارها به رنگ سفید وایت واش بوده و در کفسازی از رنگ طوسی روشن استفاده شده است. استفاده از این رنگ ها به عنوان پس زمینه های خنثی برای به کارگیری المان های رنگی در فروشگاه بوده  است.
تامین نور این فروشگاه به وسیله لوله هایی به رنگ، آبی، قرمز و زرد می باشد که داخل آنها نور قرار گرفته است واز سقف آویزان می باشند. این لوله های نور، استندهای استوانه ای شکل زیر خود را روشن می کنند.
استفاده از رنگ های پایه برای خطوط کارتونی شکلی که بر روی زمین نقش بسته است نیز لحاظ شده، و با استفاده از این خطوط سعی شده است راهنمایی برای کودکان جهت گشت و گذار در این فروشگاه به وجود آید.
آنجلا مونتاگد، یکی از طراحان استودیو Clap، در مورد طراحی این فروشگاه می گوید: " منبع الهام خطوط ترسیم شده روی زمین، ایده آزادی، تفریح و تنوع بوده است، ویژگی هایی که ما حداقل فکر می کنیم در ذهن کودکان وجود  دارد. تمام جزئیات این بنا برای تشویق کودکان به خلاقیت و خیال پردازی طراحی شده، اما در عین حال هدف از آنها نمایش محصولات نیز بوده است."
فرم طاقی شکل ویترین های این فروشگاه، در درب اتاق های پرو، فرم آینه های که روی دیوارهای جانبی قرار گرفته اند و فرم منحنی کانتر صندوق نیز استفاده شده و اینگونه مورد تاکید قرار گرفته است.
کفش ها نیز بعلاوه روی قفسه هایی به شکل نیم دایره از جنس فلز قرار گرفته اند که به واسطه مگنتی که پشت آنها تعبیه شده، می توان آنها را از دیوار جدا کرده و در هر جای دیگری که موردنیاز است نصب کرد.
اگرچه استودیو Clap در طراحی سرتاسر فضای داخلی این فروشگاه، از رنگ های شاخص استفاده کرده است، اما استودیو همکار این گروه، به نام استودیو Nabito، در طراحی مشابهی برای فروشگاه کفش کودک در بارسلونا، ایده استفاده از رنگ های مات و رنگ پریده را ترجیح داده است. این استودیو در طراحی این فروشگاه تمام فضا را با رنگ سفید و تایل های سرامیکی شبکه بندی شده پوشانده که طرح این تایل ها متاثر از طرح دفترهای شطرنجی کودکان است.

تحریریه معماری آرل
منبع: dezeen.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7068.html