ایده هایی جذاب برای استفاده از کاشی در کانتر آشپزخانه که دیدن آنها را نباید از دست بدهید


آیا به استفاده از کاشی برای کانتر آشپزخانه تاکنون فکر کرده اید؟ شرکت های تولید کننده کاشی عموما در تبلیغات خود شما را به استفاده از کاشی برای کانتر آشپزخانه تشویق نمی کنند و زمانی که به لیست محصولات آنها مراجعه می کنید می بینید که هیچ نوع کاشی مشخصی برای استفاده روی سطح کانتر آشپزخانه، معرفی نشده است. این کمپانی ها گاهی فقط در حد یک پیشنهاد مطرح می کنند که به طور مثال این نوع کاشی نیز می تواند برای کانتر آشپزخانه هم استفاده شود. اما کسانی که خانه دار هستند به شدت به استفاده از کاشی برای روکار کانتر آشپزخانه خود علاقه مند می باشند و یک دلیل خیلی مشخص هم برای این مسئله وجود دارد: کاشی تنها متریالی است که می توانید به وسیله آن کانتر آشپزخانه خود را کاملا نو کنید و تمام مراحل نصب را خودتان انجام دهید و در ضمن ضخامت کافی برای اینکه در کانتر آشپزخانه استفاده شود را نیز دارد.

01. کاشی های غافلگیرکننده و رنگین برای کانتر آشپزخانه

کاشی هایی که در تصویر بالا برای کانتر استفاده شده است متعلق به یک کمپانی تولیدکننده کاشی در نیویورک به نام Nemo Tile می باشد. این مجموعه از کاشی های تولید این کمپانی، یکی از متفاوت ترین کارهای آنها به ویژه از نظر کاربرد رنگ های غنی است. این مجموعه که Color Box نام دارد، از سوی کمپانی با این ویژگی توصیف شده است که شامل رنگ هایی همچون قرمز و حتی آبی تیره به رنگ آسمان شب می باشد. بعلاوه روی این کاشی یک پرداخت Cross-Sheen زده شده است. ویژگی این پرداخت در دفع کثیفی و لک از روی سطح کاشی می باشد. استفاده از چنین کاشی هایی برای کانتر آشپزخانه ای که به سبک خانه های هنرمندان و صنعتگران طراحی شده است، بسیار مناسب می باشد.

02. ظاهر فرانسوی آشپزخانه با استفاده از کاشی های آبی رنگ 15 سانتی متری برای کانتر

این کاشی های آبی رنگ براق و زیبا با ابعاد 15 در 15 سانتی متر عمق کانتر را کمتر نشان می دهند. این کاشی ها که تولید کمپانی American Olean می باشد، مدل Cache با رنگ آبی دودی است. اما آنچه که در حقیقت زیبایی این کانتر را چندبرابر کرده است، زهوار 7.5 در 20 سانتی متری است که با طرح گل زیبایی که بر روی خود دارد، در لبه کانتر کار شده است. اینگونه تایل هایی که نمای خاص دارند در هر آشپزخانه ای که به کار روند، به فضا استایل فرانسوی یا ایتالیایی می دهند.
ممکن است نخواهید از سطوح خیلی براق برای آشپزخانه خود استفاده کنید چون که به سادگی سطح آنها خش می افتد. اما کمپانی American Olean تاکید می کند که لعاب دوبل مثل Crystaltex و یا لعابی که در دماهای خیلی بالا حرارت داده شده است، مانند لعاب روی بدنه های شیشه ای و پرسلانی عمل می کند.

03. کاشی های بزرگ به رنگ بژ برای جزیره آشپزخانه

استفاد از تایل های بزرگتر به این معناست که درز کمتری در سطح کار می افتد. در نتیجه تمیز کردن سطوح ساده تر خواهد بود. سنگ های طبیعی مانند این تایل های مربعی 30 سانتی متری از کمپانی American Olean ، ظاهر خانه های قدیمی را به فضا می دهد. حس و حال خانه های قدیمی، با رویکردی که در لبه های این کانتر استفاده شده، بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است. برای لبه ها از سنگ مشابهی استفاده شده است که عمق آنها به اندازه دو تایل می باشد. سنگ و ملات پشت آن پیش از آنکه برای کانتر استفاده شوند می بایست آب بندی شوند.

04. موزاییک های چند رنگ برای کانتر جزیره های بزرگ و طویل

این جزیره بزرگ و طویل که هم برای طبخ غذاست و هم برای سرو غذا، در کانتر خود از تایل های موزاییک تولید کمپانی Bedrosian استفاده کرده است. برخی از کاشی ها، طراحی دارند که باعث می شود خیلی به چشم آمده و خودنمایی کنند. اما برعکس تایل های مورد استفاده در این آَشپزخانه با استفاده از رنگ بژ روشن، برنزی و صورتی ملایم یک فضای دوستانه و دعوت کننده را برای مهمانان این خانه فراهم آورده اند تا برای صرف شام و حتی طبخ غذا به دور آن جمع شوند.

05. کانتر حمام با استفاده از کاشی، و استفاده از کاشی در هر جای دیگر به غیر از کانتر

این کاشی های 15 سانتی متری از کمپانی Bedrosian و از مجموعه Vineyard ، کل کابینت روشویی را از قسمت های جانبی تا روی کار و قسمت جلویی و پایه ها پوشش داده است.

06. موزاییک های حمام 2.5 در 5 سانتی متری

این کاشی های زیبا که قطع آنها آنچنان متداول نیست توسط کمپانی Dal Tile تولید شده و متعلق به مجموعه "سنگ های ساحلی" می باشد. این تایل ها روی قسمت فوقانی کانتر و همینطور قسمت جلویی، هر دو، نصب شده است. این کاشی ها شیشه ای بوده و یک برق طلایی نیز روی خود دارند که در کنار رنگ بنفش به فضای حمام، حس غروب در ساحل اقیانوس را به دست داده است. عرض 2.5 سانتی متری این کاشی ها باعث می شود که انعطاف پذیری بیشتری در استفاده از آنها برای کانترهای مختلف با عمق مختلف وجود داشته باشد.
البته در نصب کاشی های کوچک باید دقت کرد و این به دلیل درزهایی است که بین کاشی ها می افتد. درزهای بین کاشی ها می توانند مانند حفره هایی عمل کنند که اگر دقت نکنید، کثیفی و جرم در آنها جمع می شود. با این مسئله شاید در حمام بیشتر از آشپزخانه مواجه بشوید. بنابراین راهکار بهتر، استفاده از کاشی های بزگتر می باشد. فقط مشکل این است که استفاده از کاشی های خیلی بزرگ برای فضاهای کوچک بسیار ظاهر نامناسبی به دست می دهد.

07. کاشی های باریک و بلند، کاشی های کانتر آشپزخانه به سبک ایتالیایی مدرن

این کاشی ها از کمپانی Delconca، کاشی های سرامیکی با پرس خشک هستند که مجموعه HMC Mulini Di Canepa را تشکیل می دهند. این کاشی ها با ابعاد 15 در 45 سانتی متر در دسته پرسلان ها قرار گرفته و به خصوص برای نصب بر روی کانتر آشپزخانه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته اند. این کاشی ها به علاوه قطعاتی در ابعاد 30 در 33 سانتی متر با لبه های فیلیت خورده دارند که قرار گرفتن دو تا از این قطعات به صورت عمودی در کنار هم نصف عمق کانتر را پوشش می دهد و بعلاوه نیاز به قطعات خاص برای کار کردن در قسمت لبه ها و کنج ها را مرتفع می کند.

08. کاشی های ایتالیایی برای کانتر با ظاهری شبیه به سنگ

اگر به دنبال استفاده از نمای سنگ برای کانتر خود هستید اما نمی دانید که چگونه سنگ را نصب کنید و از آن نگهداری کنید، می توانید از پرسلانی استفاده کنید که ظاهر سنگ را به شما بدهد. این تایل ها که متعلق به مجموعه HBT Alpi شرکت Delconca می باشد، در دو رنگ بژ که در تصویر بالا به کار رفته است و رنگ خاکستری زغالی (که مشکی نیز می توان گفت) تولید شده است. این مجموعه، قطعات مناسبی برای استفاده در کنج ها نیز دارد که باعث می شود ظاهر نهایی کار، بسیار عالی و حرفه ای بشود.

09. تایل های پرسلانی تراورتن برای کانتر جزیره آشپزخانه

البته که ممکن است نخواهید از سنگ تراورتن واقعی برای کانتر آشپزخانه های خود استفاده کنید. خلل و فرج روی این سنگ ها باعث می شود که انتخاب مناسبی برای کانترها نباشند. حتی تراورتن هایی که ساب خورده اند نیز اغلب برای کانتر آشپزخانه استفاده نمی شوند. اما می توانید با استفاده از پرسلان های Eleganza در رنگ قهوه ای، ظاهر سنگ های تراورتن را به فضای آشپزخانه خود بیاورید.  تایل هایی که در تصویر بالا می بینید، ابعاد 15 در 15 سانتی متر داشته و قطعات 15 سانتی متری برای استفاده در لبه ها و کنج نیز دارند.

10. تایل های 15 سانتی متری به رنگ سبز روشن برای کانتر حمام

در طراحی این حمام، برای کانتر از کاشی های پرسلانی به رنگ سبز مایل به قهوه ای در ابعاد 15 سانتی متر استفاده شده است که 4 کاشی برای پوشش کامل عرض کافی بوده است. از کاشی های 45 سانتی متری همین مجموعه برای  پوشش کف نیز استفاده شده است.

11. کانتر حمام با استفاده از کاشی های پرسلانی که ظاهری شبیه به سنگ قدیمی دارند.

زیبایی کاشی های استفاده شده در این حمام، وابسته به لبه های آن می باشد. لبه های ناهموار این کاشی ها باعث شده است که ظاهری شبیه سنگ های قدیمی داشته باشد. ( برای تولید این سنگ ها از رویکردی استفاده شده که لبه های شارپ و تیز کاشی، کنگره دار و لب پریده شوند). این تایل ها 7.5 سانتی متری بوده که هر سه تای آنها روی یک مش در کنار هم قرار گرفته اند. این مجموعه کاشی با نام Cumberland Plateau محصول کمپانی Florim USA بوده و علاوه بر استفاده در کانتر، در دیوار پشتی و دیوارهای جانبی نیز استفاده شده است. در نیمه کار، از یک حاشیه با رنگی مشابه و متناسب این کاشی ها، نیز استفاده شده است.


تحریریه معماری آرل
منبع: the spruce.com


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7067.html