طراحی و دکوراسیون داخلی فروشگاه مبلمان Knoll

تحریریه معماری آرل
برند مبلمان مشهور آمریکایی Knoll، در طراحی فروشگاه جدید خود در لس آنجلس، که به تازگی افتتاح شده است، از هنر طراحی شرکت معماری جانستون مارکلی بهره برده است. المان شاخص طراحی این فروشگاه طاق های سفید رنگی است که از پشت ویترین فروشگاه پیداست و ملهم از طرح منزل مسکونی مدیر سابق این برند در مراکش می باشد. بنای این فروشگاه به نام The home Design Shop که در وست هالی وود قرار گرفته است، بنایی در نبش خیابان می باشد که نمای آن با terrazzo خاکستری و مرمر سفید رنگ، پوشیده شده است. 

این فروشگاه مبلمان که 372 مترمربع وسعت دارد با شیشه های عظیمی از کف تا سقف، محصولات خود را به نمایش عموم می گذارد. برای فریم این شیشه های بزرگ از ورق برنج استفاده شده است. در طراحی داخلی و چیدمان فروشگاه، از ایده سازماندهی مبلمان ها به صورتی که تداعی کننده فضای یک خانه باشند، استفاده شده است و این امر در تضاد با سایر شوروم های برند knoll که مختص مبلمان اداری است، می باشد.

طراحی فضای داخلی این فروشگاه، ماحصل همکاری جانستون مارکلی و طراح کمپانی knoll، بنجامین پاردو، و همینطور طراح داخلی گروه طراحی Ninety Nine، باربارا ریملت، بوده است. طرح این فروشگاه براساس قلعه York در شهر tangier کشور مراکش انجام شده است. این قلعه در دهه 60 میلادی توسط مدیر پیشین کمپانی knoll، یعنی Yves Vidal خریداری و بازسازی شده بوده است.

این قلعه که در قرن شانزدهم ساخته شده است، یک بنای مسکونی مراکشی با دیوارهای سفید رنگ می باشد که ویژگی شاخص آن، طاق های سفیدی است که در این بنا به کار برده شده است. این طاق ها در واقع هدایت کننده هایی به سمت فضای داخلی این قلعه می باشند که بعد از بازسازی، فضای داخلی آن با مبلمان مدرن و پترن های دکوراتیو عربی طراحی شده بوده است.
در داخل این فروشگاه جدید در لس آنجلس نیز، مجموعه ای از طاق ها که به صورت خود ایستا می باشند در پشت ویترین عظیم فروشگاه قرار گرفته اند و یاد آور ظاهر قلعه مذکور می باشند. مجموعه های مبلمانی که به صورت دسته های کوچک دورهم چیده شده اند، تصویر گر گردهمایی ها و دورهمی هایی هستند که در محیط خانه ها شکل می گیرد.

برای تفکیک فضای بزرگ این فروشگاه، از پارتیشن های برند knoll از مجموعه Rockwell Unscripted استفاده شده است. از این پارتیشن ها بعلاوه برای شکل دهی فضاهایی به صورت اتاق، دقیقا همانطور که یک خانه از چند اتاق تشکیل می شود، استفاده شده است.
آینه های طلایی رنگ، سنگ مرمر های تیره و استفاده از اتصالات برنجی، المان های شاخصی هستند که در طراحی این فضا استفاده شده اند. برای پوشش کف نیز از چوب بلوط با طرح جناقی استفاده شده است البته انتخاب و بهره گیری از این متریال ها منبع الهام دیگری به غیر از قلعه مراکشی داشته است.

جانستن مارکلی در مورد متریال های مورد استفاده در طراحی این فروشگاه می گوید: " در طراحی این فروشگاه از پالت متریال غنی استفاده شده است که یادآور معماری ایتالیای شمالی در دهه های 50 و 60 میلادی می باشد."
همزمان با بازگشایی این فروشگاه، کمپانی knoll نیز محصولات جدیدی با متریال های نوینی به بازار عرضه کرده است. رز گلد، مرمرمای جدید، چرم هایی که پرزهای پنهان دارند، و پشم های مجعد، پارچه های جدیدی هستند  که برای انتخاب به صورت سفارشی جهت رویه مبلمان ها، به مجموعه knoll اضافه شده اند.

مبلمان های جدید این فروشگاه شامل کاناپه های Avio و میزهای Grasshoper طراحی piero Liossini و همینطور مجموعه مبلمان نشیمن Bastion اثر توبیا اسکارپا، می باشد.
پانل های پوشیده از نمد خاکستری رنگ تولید کمپانی filzfelt برای پوشش سقف و ایجاد حس نرمی در بخش عظیمی از فضای داخلی استفاده شده است، بعلاوه که این پانل ها، تجهیزات نورپردازی و تاسیساتی را نیز مخفی کرده اند.

با توجه به اظهارات کمپانی knoll، طراحی سقف یادآور سایه بان های پارچه ای است که در فستیوال های قدیمی ایتالیایی و پاویون هایی که در پارک ها قرار داشته، استفاده می شده است.
از سایر مبلمان هایی که در این فروشگاه از برند knoll به نمایش گذاشته شده است، می توان به میزهای کنار مبلی مجموعه Pedestall طراحی ارو سارینن، صندلی Washington skeleton طراحی دیوید آدجای و صندلی های الماسی Bertoia  اشاره کرد.

فروشگاه knoll در لس آنجلس از گونه فروشگاه های "از تولید به مصرف" است که دنباله رو رویکرد اولین فروشگاه این کمپانی به این سبک در شهر منهتن می باشد. در چنین فروشگاه هایی مشتریان می توانند، پارچه، چرم و یا پرداخت موردنظر خود را خریداری کنند تا بتوانند آبجکت های سفارشی با آنها بسازند.

تحریریه معماری آرل
منبع: dezeen.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7066.html