پردیس فرهنگی The Shed با سازه ای انعطاف پذیر

تحریریه معماری آرل
جزئیات و رندرهای جدیدی از بنای The Shed در مجموعه Hudson Yards در شهر نیویورک انتشار یافته است که تصاویری از این بنا، درحالت نصب پنل های ETFE بر روی سازه آن را به نمایش می گذارد.  نصب این پانل ها تا پیش از بازگشایی پروژه در بهار 2019، به اتمام خواهد رسید.
تصاویر جدید این پروژه نشان می دهند که زمانی که سازه فولادی چرخ دار این بنا، در گسترده ترین حالت خود باز شود، فضاهای داخلی برخی از بخش های فرهنگی پروژه چه ظاهری خواهند داشت که این تصاویر مربوط به قسمت گالری ها و یک فضای وسیع برای رویدادها می باشد. این فضا به نام McCourt نامگذاری خواهد شد، که به یاد فرانک مک کورت، فعال اقتصادی، بوده که حدود 45 میلیون دلار برای این پروژه اهدا کرده است.
این پروژه که توسط Diller Scofidio + Renfro با همکاری گروه Rockwell طراحی شده است، یک مرکز فرهنگی 200000 فوت مربعی می باشد که سازه ای انعطاف پذیر داشته و می تواند پذیرای انواع رویدادهای مختلف در خود باشد. طرح این فضا به گونه ای، نمونه موفق و تحقق یافته پروژه “Fun Palace” یا قصر شادی اثر Cedric Price، معمار انگلیسی، است که به صورت یک طرح ناتمام و فقط یک ایده در دهه 60 مطرح شده بود.

بعلاوه در کنار تصاویر و رندرهای منتشر شده از پروژه The Shed، برنامه اولین گروه هایی که از این بنا در زمان افتتاح آن استفاده خواهند کرد نیز معرفی شده است. با توجه به کانسپت این مرکز، رویدادهایی که در زمان بازگشایی این پروژه برنامه ریزی شده است طیف گسترده ای از موضوعات متفاوت هنری و رویکردهای متفاوت را شامل می شود که اکثر آنها وابسته به فوق مدرنترین تکنولوژی ها در زمینه هنر می باشند.
Alex Poots ، مدیرعامل و مدیر هنری پروژه The shed می گوید: "ایده اصلی پروژه The Shed تقریبا ایده ساده ای است. فراهم آوردن مکانی برای هنرمندانی که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند تا اینکه بتوانند آثار و فعالیت های خود را برای مخاطبانی که سبک زندگی های متفاوتی نیز دارند، عرضه کنند. برنامه های ما برای روز بازگشایی به گونه ای آغاز خواهد شد که نشان خواهد داد چگونه این هنرمندان، این گونه های مختلف هنری و این مخاطبان می توانند در زیر یک سقف گرد هم جمع بشوند"


برنامه های افتتاحیه پروژه شامل موارد زیر خواهد بود :

• نمایش زنده برای بزرگداشت تاثیر بی رقیب موسیقی آمریکایی آفریقایی بر هنر و فرهنگ عامه در طول 100 سال اخیر، براساس طرحی از فیلمساز و هنرمند تحسین شده، استیو مک کویین، و تهیه شده توسط اسطوره صنعت موسیقی، کوئنزی جونز، استاد تحسین شده دانشگاه NYU، مائورین ماهون و تهیه کننده برجسته هیپ هاپ، دیون ویلسون.
• یک اجرای زنده و نمایشگاه همزمان از آثار نقاش مطرح گرهارد ریچر همراه با اجرای قطعات موسیقی جدید از استیو ریچ و اجرای قطعاتی از مجموعه از پیش تهیه شده Arvo Part
• بازسازی نمایشنامه هلن از تراژدی نویس دوران یونان باستان، اورپییدس، که توسط آنه کارسون شاعر و با بازی بن ویشاو و رنه فلمینگ اجرا خواهد شد.
• نمایش زنده تهیه شده توسط چن شی ژنگ و کونگ فو پندا، به نویسندگی جوناتان ایبل و گلن برجر با آواز Sia و طراحی رقص توسط اکرم خان
• نمایشگاه های گسترده اختصاص داده شده به آثار جدید هنری تریشا دونلی و آگنس دنس
• اعلام فراخوان برای ایجاد فرصتی بی سابقه برای هنرمندان تازه کار نیویورکی در تمامی زمینه ها جهت آنکه بتوانند کارهای خود را در فضاهای مجموعه The She به نمایش بگذارند.

Alex Poots،  بعلاوه به عنوان راهنمای ارشد برنامه ریزی مجموعه The She، نمایشگاه گردان و کیوریتور گالری های سرپنتین، هانس اولریش اوبریست، را معرفی کرده است. در این سمت، اوبریست با تیم نمایشگاه گردانی این مجموعه همکاری خواهد کرد تا گستره وسیعی از آثار متفاوت در زمینه های متفاوت هنری، در این مجموعه به نمایش گذاشته شود.

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7059.html