طراحی موزه هنر : تعاملی برای علاقمندان به خبرگزاری و هکرها

تحریریه معماری آرل
موزه SPYSCAPE یک موزه تعاملی جدید است که به بازدیدکنندگانی که شیفته جهان مرموز خبرگزاری و جاسوسی می باشند، اختصاص یافته است. این موزه که در شهر نیویورک افتتاح شده، توسط شرکت معماری Adjaye و همکاران، با مساحتی در حدود 5500 مترمربع طراحی شده است و شامل مجموعه ای از نمایشگاه های تعاملی می باشد که در آنها از متریال هایی استفاده شده است که به شدت احساسات را تحریک می کنند. این پالت متریال انتخابی، شامل نورهای درخشان، شیشه های دودی، فایبرسمنت و فولاد کورتن می باشد.

این موزه که در خیابان 55ام غربی واقع شده است، با دو بلوک ساختمانی فاصله، در مجاورت موزه هنرهای مدرن قرار گرفته است. طراحی موزه به گونه ای است که از بدو ورود، تجربه حضور در این موزه، به بازدیدکننده انتقال داده می شود. در لحظه ورود، یکی از یازده شخصیت جاسوسی در نظر گرفته شده برای این موزه که شامل هکر، رمزشناس و یا آنالیزور پروژه های جاسوسی  می باشد، برای بازدیدکننده تعیین می شود.
در داخل فضا، نمایشگاه های تعاملی موزه، بازدیدکننده را از میانه چالش هایی با فضای جاسوسی عبور می دهند، چالش هایی که به آنها کمک می کند یاد بگیرند که چگونه حیله ها و دروغ ها را تشخیص دهند، یا اینکه چگونه یک پروژه جمع آوری و تحلیل اطلاعات را به اتمام برسانند و یا حتی اینکه از تونلی که با اشعه های لیزر در جهات مختلف محافظت می شود، چگونه سینه خیز کنند و بتوانند فرار کنند.

در کنار این نمایشگاه ها، این موزه یک کافه و یک کتاب فروشی نیز دارد که شامل بیش از 1000 عنوان کتاب نایاب در زمینه جاسوسی می باشد و بعلاوه یک فروشگاه آثار هنری در این موزه در نظر گرفته شده است که گستره وسیعی از گجت های مختلف و اشیا کوچک کادویی متعدد را با تمی مشابه به فروش می رساند. فضاهای در نظر گرفته شده برای رویدادها نیز به گونه ای طراحی شده اند که برای مهمانی ها و مراسم های خصوصی تا حدود 600 نفر قابل اجاره کردن باشند.

لوسی تایلی، معاون شرکت معماری Adjaye و همکاران می گوید: " کارکردن با کارفرمایی که بدنبال رویکردهایی حقیقتا خلاقانه باشد مانند SPYSCAPE واقعا هیجان انگیز بود. به واسطه دیدگاه پیشرو و آینده نگرانه آنها ما توانستیم طراحی سنتی انواع موزه ها را به چالش کشیده و طرحی ارائه دهیم که در حقیقت گونه جدیدی از تجربه برای بازدیدکننده فراهم می آورد. این تجربه نوین هم جهان فیزیکی و هم دنیای دیجیتال را در بر می گیرد."

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7027.html