طراحی ویلا Dong Anh در ویتنام با رعایت اصول معماری پایدار

تحریریه معماری آرل
معمار: Hoang Thuc Hao
موقعیت: دونگ آن، ویتنام
مساحت: 700 مترمربع
سال پروژه : 2014

کانسپت طراحی ویلای Dong Anh از معماری بومی و تکنولوژی ساخت معاصر الهام گرفته است. در طراحی ویلا سعی شده است، موارد زیر به خوبی رعایت شود:
  • هماهنگی بین معماری ویلا و طراحی منظر
  • آوردن طبیعت به فضای زندگی
  • فضاهای زندگی منحصر به فرد ،یادآور معماری سنتی
  • ذخیزه انرژی و رعایت معماری پایدار
بنابراین، ویلایی منعطف با فضاهای نیمه باز طراحی شده، باغ، حیاط، وید و فضاهای زندگی در هم آمیخته اند و طبیعت به خوبی وارد خانه شده است. ارتفاع این ویلا در حدی کم است که سقف شیبدار آن زیر سایه های درختان مخفی شده است.



در دو طرف هر اتاق بازشوهایی به بیرون، جهت بهینه سازی روشنایی طبیعی و تهویه قرار گرفته است. با اینکه این خانه مطابق با معماری معاصر طراحی شده است، فضاهای زندگی باز و انعطاف پذیر، یادآور خانه های بومی با ایوان، سایه ها، معماری با مقیاس انسانی می باشد که محیطی گرم و آرامش بخش برای جمع شدن اعضای خانواده ایجاد می کند.

ویلای Dong Anh، به روش های ساخت و ساز سنتی با استفاده از تکنولوژی  های مدرن، ساخته شده است تا مسائل مربوط به طراحی سبز و پایدار را برطرف کند. نماهای شرقی و غربی خانه بسته تر هستند درحالی که نمای جنوبی بزرگتر، باد های جنوب شرقی را جذب می کند.

ترکیب جزئی ساختمان با آب در جلوی ساختمان ، هوا را قبل از ورود به خانه خنک می کند که این تکنیک در معماری سنتی ایران نیز کاربرد داشته است، سیستم برق هوشمند و پنل های خورشیدی ، انرژی را به طور موثر در ویلای Dong Anh ذخیره می کند.














تحریریه معماری آرل
مترجم : غزال مواهبی
منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7025.html