طراحی مرکز تجاری به سبک اژدهای چینی

تحریریه معماری آرل
طراحی مرکز تجاری بزرگ چگندو در چین جزء آخرین تلاش های تیم معماری Sunlay می باشد که توانسته طرح یه ساختمان تجاری مدرن را با رویکرد های اصیل چین برای منطقه ای سنتی ارائه دهد. این مرکز تجاری با تأثیرپذیری از فرهنگ، اسطوره شناسی اژدهای کلاسیک چینی و اصول فنگ شویی طراحی شده که تعریف متفاوتی از خرده فروشی مدرن درون ساختمانی با ویژگی های باستانی را به نمایش گذاشته است. 

استفاده از روش های معاصر در شکل و نمای سنتی ساختمان در پیش برد اهداف طراحان کمک نموده است. در طراحی این پروژه به واسطه محدودیت فضا و قرارگیری در منطقه ای به نسبت کوهستانی با محدودیت گستردگی فضا مواجه بودند. در شرایطی که بیشترین هسته تجاری این پروژه در مرکز آن قرار داشت. لذا به کار بردن یک فرم سیال و شناور با رعایت کانسپت های سنتی در دستور کار قرار گرفت. طراحی یک پلان منعطف که  دارای خرده فروشی هایی است که به هم بافته شده اند و سالن هایی را در داخل و خارج هسته مجموعه ارائه می دهند. 

با قرار دادن ساختمان نسبت به لبه های سایت، مرکز خرید از ارتفاع لازم برخوردار شد تا بتواند نقاط برجسته خود را برای عموم نمایش دهد و بین کوهستان محصور نباشد. مرکز خورده فروشی ها دارای یک چشم انداز فریبنده است که حدود 20 متر نسبت به واحد های تجاری عقب نشینی داشته و یک آتریوم شگفت انگیز را در قلب مجموعه اژدهاگونه مجموعه ایجاد کرده است. طراحی نمای ساختمان تجاری هم با توجه به الگوهای سنتی و باستانی چین طراحی شده است. استفاده از شیشه های رنگی و نورپردازی هوشمندانه، کیفیات بصری مجموعه را ارتقأ داده است.










تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7023.html