طراحی داخلی رستوران 240 متری با تِم مکزیکی مدرن

تحریریه معماری آرل
معمار: Esrawe Studio
موقعیت پروژه: مکزیکو سیتی، مکزیک
متراژ پروژه: 240 متر مربع
سال اتمام ساخت: 2018

رستوران El Califa مرجعی برای تمام رستوران های مکزیک با غذای سنتی (تاکو، غذای محبوب مکزیکی ها) است، اما بدون شک طراحی آن ویژگی های بارز یک رستوران را به نمایش می گذارد. در سال 2017 این نام تجاری فرآیند توسعه طراحی رستوارن های خود را آغاز کرد و اولین مکان خود را در یکی از شلوغ ترین خیابان های مکزیک افتتاح نمود. این محل جدید شامل طراحی و ساخت رستورانی بود که دستورالعمل های تکامل نام تجاری بر عهده داشت و سعی داشت هویت های این مکان را معرفی کند. 

استودیو طراحی Esrawe منبع الهام طراحی خود را در تورتیلا (نان ذرت مکزیکی) دنبال کرده و از عنصر غذایی به عنوان الگوی طراحی خود بهره برده است. این ویژگی به صورت یک الگوی هندسی درآمده و توسط پنل های بتنی قالب گرفته شده به دیوارهای رستوارن متصل گردیده است. در طراحی این رستوان تقسیم بندی فضا بسیار هوشمندانه صورت گرفته است.

طراحان برای اینکه بتوانند تعداد زیادی مشتری را پشتیبانی کنند از ایجاد المان های اضافی پرهیز کرده و سعی شان بر این بود ک زیباسازی فضا را با حداقل اضافات بر روی سقف و دیوارها نشان دهند. سقف مجموعه از کاشی های براق مشکی ساخته شده و هارمونی آن با پنل های بتنی دیوارها به رنگ طوسی روشن عالی است. نورپزدازی فضا توسط لامپ و چراغ های طلایی رنگ ساده صورت گرفته تا در برخورد نور با سقف و کف فضایی رویایی با تِم مکزیک مدرن ایجاد نماید. 

آشپزخانه در دید مشتریال قرار دارد و پس از سفارش می بایست به سمت پیش خوان رفت و غذای خود را تحویل گرفت. درست مانند بسیاری از فست فود های امروزی که از این گونه پلان ها بهره می برند. نمای رستوران هم مانند کل فضا از الگوی دیوارها بهره برده است. پشت نمای شیشه ای حلقه های استیل ساده ای قرار دارند که الگویی مشابه دیوارها را به نمایش می گذارند. رستوران El Califa تعریف تازه ای از یک فضای مدرن با تِم غذا و الگوهیا سنتی به شمار می رود. 















تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7008.html