طراحی برج های Grove at Grand Bay از گروه معماری BIG

 
تحریریه معماری آرل
معمار:گروه معماری BIG
موقعیت : میامی، آمریکا
مساحت  :58900.0 متر مربع
سال انجام پروژه: 2016
عکاسان: Rasmus Hjortshøj
معماری معاصر و بومی میامی شامل بالکن های شیک و منحصر به فرد با پنجره های مرتفعی است که از کف تا سقف امتداد یافته تا منظره ی پانوراما زیبا خلیج را نمایش می دهد. ما با درنظرگرفتن عناصر بومی و افق جدید معماری معاصر میامی به تکامل زبان معماری محلی پرداختیم. بدون تردید ویژگی محیطی میامی(هویت نارگیل گروا) با زندگی در محیط جنگلی گره خورده است و موقعیت این دو برج خالی از این پوشش نیست. طرح برج های مسکونی دوقلو میامی از گروه معماری BIG تعریف متفاوتی از سازه های بتنی پیچشی را به نمایش می گذارد.



دو برج grove در  Grand Bay  که براساس ویژگی ها محیطی و شرایط اقلیمی طراحی شده، یکپارچگی خوبی با یکدیگر و محیط اطراف ایجاد کرده اند که می تواند پاسخ مناسبی برای محیط زیست باشد. برج ها از زمین تا انتها طیف وسیعی از مناظر پاناروما مانند: قایقرانی و خلیج میامی را نشان می دهند. معماری ، رقص و حرکت برج ها نقطه عطف جدیدی در جامعه ایجاد کرده است. پوشش گیاهی فروان و با شکوه در پارکینگ و فضاهای سرگرمی به منظور دسترسی عابرین پیاده و وسایل نقلیه به برج ها در نظر گرفته شده است.

ساختار ساختمان

اسلب (دال) پس کشیدگی روی ستون های کرو بتنی قرار می گیرند که به صورت باریک و با ساختمان می چرخند. در حالی که هسته در برابر گشتاور ایجاد شده توسط پیچش مقاومت میکند.

طبیعت سطح همکف، در فضای لابی و فضاهای تفریحی نیز جریان دارد، در حالی که فضای پارکینگ و فضاهای مکانیکی  در زیر قرار گرفته اند. 99 واحد از 19طبقه از دو برج را اشغال می کنند، به طوریکه واحد های بزرگ تر در طبقات بالاتر قرار گرفته اند. بر روی عرشه ی سقف برج استخر های خصوصی و عمومی طراحی شده تا فضای تفریحی بر روی بلندترین نقطه ساختمان هم قرار گیرد.

پلان طبقات

برج شمالی




برج جنوبی


















تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6991.html