طراحی خانه مدرن 500 متری پینیروس

تحریریه معماری آرل
این خانه سه طبقه در محله پینهیروس شهر سائو پائولو برزیل واقع شده و معمار آن از عرصه های معلق و نیم طبقه به عنوان طبقات خانه بهره برده است. در طبقه ی اول اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری تعبیه شده و ورودی طبقه ی دوم به کتاب خانه باز میشود.یک قفسه کتاب منحصر به فرد و بزرگ تمام محیط کتابخانه را فرا گرفته که توسط افرادی که  در اتاق نشیمن ایستاده اند قابل رویت است. کتابخانه به عنوان یک عرصه مجزا در نیم طبقه تعبیه شده و طراح اتاق یافضای بسته ای را به آن اختصاص نداده است. ایجاد چنین فضای هوشمندی به خاطر محدودیت فضا بود و به همین علت ما فضای کار و مطالعه را در یک سطح وسیع مشاهده می کنیم.

کل نمای ساختمان به شکل یک بلوک بتنی است که وجه تمایز و زیبایی آن در نمای داخلی قابل مشاهده می باشد. همچنین فضای بالکن و آشپزخانه به هم متصل بوده که محیط دلپذیری برای پخت و پز به وجود آورده است. در طبقه ی سوم اتاق ها و کمدهای لباس قرار گرفته تا به عنوان یک فضای خصوصی مورد استفاده قرار گیرد. در مجموع ادغام خانه با فضاهای دیگر طراحی نو آورانه ای به وجود آورده که شامل حیاط خلوت و کتاب خانه ، آشپزخانه و اتاق نشیمن ، حیاط و پنجره های بزرگ می باشد که  رو به روی هم  قرار گرفته اند.

خانه پینیروس ترکیبی از یک فضای گسترده به همراه عرصه های کوچک است که با سیرکولاسیونی منظم و باز کنار هم قرار گرفته اند. جداسازی فضاهای داخلی در نمای کار هم مشاهده می شود که توسط دو حجم نسبت به هم مجزا شده اند.

معمار : فیلیپه هس
موقعت مکانی : برزیل، سائو پائولو
مساحت : 500 متر
سال پروژه : 2013




























تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6985.html