50 فضای ناهارخوری که طراحی آنها شما را به شام دعوت می کنند

در عصر تکنولوژی و پرسرعت امروز، برنامه ریزی برای یک دورهمی و شام خانوادگی همیشه کار ساده ای نیست، اما 50 اتاق ناهارخوری موجود با طراحی خود، قطعا باعث می شوند که در اولین فرصت، یک مهمانی خانوادگی ترتیب دهید. در این مطلب نمونه های از فضای ناهار خوری با توضیحات مختصری برای شما عزیزان فراهم کرده ایم، که بر اساس سلیقه و نیازهای خود، از آنها ایده بگیرید. همراه آرل باشید.

1. این اتاق ناهارخوری زیبا توسط طراحی معماری داخلی، Jenney Peterson، طراحی شده است. در این فضا از 8 صندلی با رویه مخمل به دور یک میز ناهارخوری بیضی شکل از چوب تیره رنگ استفاده شده است. روشنایی بالای میز شامل 6 حباب آویزان با ارتفاع های متفاوت است که شاخه اتصال هر یک مجزا از دیگری است. 

2. کاغذدیواری های قرمزرنگ، یک لوستر کریستال و صندلی های ناهارخوری آنتیک که روکش آنها به رنگ سبزمات است، همه در کنار هم یک اتاق ناهارخوری جذاب در حومه شهر شیکاگو را شکل داده اند که حس یک فضای سنتی و یک فضای زنده را همزمان ایجاد می کند. 

3. این اتاق ناهارخوری در بروکلین نیویورک توسط تیم طراحی The Design High طراحی شده است. در این فضا از صندلی های مدل wishbone، یک میز ناهارخوری ملهم از طراحی دهه 50 و یک لوستر به سبک صنعتی استفاده شده است. البته حس اصلی این فضا برگرفته از نقشه ای است که بر روی دیوار پشت میزناهارخوری نصب شده و از زمین تا سقف کشیده شده است. 

4. میز استفاده شده در این فضای ناهارخوری در آتلانتا، پایه های فلزی ملهم از سبک روستیک داشته و رویه آن از چوب بلوط بوده که آستر سفیدرنگ خورده است. دو صندلی چیپندل در پشت میز ناهارخوری اصالتا مشکی رنگ بوده اند اما صاحب خانه جهت هارمونی آنها با بقیه فضا، آنها را به رنگ سفید در آورده است. 

5. غذاخوردن در این فضای مملو از نورخورشید، حسی زیبا در این خانه کلاسیک نیویورکی که طراحی شده توسط گروه معماری CRISP است، به دست می دهد. کفپوش این فضا به شکل موزاییک های مربعی بوده و از صندلی های فرفوژه نیز استفاده شده است که هم قابل استفاده در بیرون و هم در داخل خانه می باشند. 

6. طراح این فضا، Alison Giese، معتقد است استفاده از پالت رنگ آبی و مبلمان سبک التقاطی در این فضای ناهارخوری در واشنگتن دی سی حس جوانی و شادابی به این فضا داده است. 

7. این فضای ناهارخوری با دیوارهای چوبی در شهر مسکو توسط استودیو طراحی Xenia ، طراحی شده است. استفاده از صندلی ها با پشتی حصیری و میز چوبی با رویه رنگ شده، در هارمونی با پالت رنگی سفید و قهوه ای فضا است. 

8. در این فضای سیاه و سفید در پاریس، اگر تابلو پر نقش و نگار پشت میز ناهارخوری نمی بود می توانستیم بگوییم فضا پیرو سبک مینیمالیزم است. رویه شیشه ای میز توسط طراح داخلی پروژه، Manuel Sequieira، طراحی شده است. 

9. این فضاهای ناهارخوری زیبا توسط shelley Morris طراحی شده است و در طراحی آن از یک شومینه رنگ شده و یک ست میز و مبلمان ناهارخوری ایتالیایی استفاده شده است، اما در حقیقت این لوستر جالب توجه این فضا از برند Ochre است که نگاه ها را به خود جذب می کند. 

10. دیوارهای این فضا به رنگ صورتی و ارغوانی در کنار کفسازی سفیدرنگ و پارچه های پشمالو استفاده شده، باعث شده است این فضا در کشور دانمارک بسیار دلپذیر شود. 

11. طراح این فضا، Charmean Neithart، معتقد است این فضای ناهارخوری در لس آنجلس حس فضای ساحلی به دست می دهد. این حس ناشی از کاغذ دیواری زرد رنگ روی دیوار است و همینطور مجموعه ای از بشقاب های برند Malibu، که به شکل ماهی بوده و بدون هیچ نظم خاصی و بازیگوشانه بر روی دیوار نصب شده اند. 

12. طراح این فضاCharmean Neithart، معتقد است این فضای ناهارخوری در لس آنجلس حس فضای ساحلی به دست می دهد. این حس ناشی از کاغذ دیواری زرد رنگ روی دیوار است و همینطور مجموعه ای از بشقاب های برند Malibu، که به شکل ماهی بوده و بدون هیچ نظم خاصی و بازیگوشانه بر روی دیوار نصب شده اند. 

13. طراحی این فضا توسطlissa Broffman صورت گرفته است. او می گوید در طرح این فضای ناهارخوری که در واشنگتن دی سی قرار دارد، ایده اولیه حول این صندلی های چوبی مجسمه گونه شکل گرفته است که قبلا صاحب خانه آنها را در مجموعه خود داشته است. لوستر استفاده شده در این فضا و دیوارکوب ها، متعلق به برند Currey & Co  می باشند. 

14. صاحب این خانه در شیکاگو از قبل نقاشی های آویخته بر روی دیوار را داشته است. تیم طراحی این فضا در شرکت Kaufman Segal برای روشنایی از یک لوستر با طرح شاخه درخت از برند Lightology استفاده کرده است که مکمل طرح نقاشی های روی دیوار می باشد. 

15. نقاشی مرلین مونرو و دو لوستر پرزرق و برق در این فضا حس و حال دهه 50 را به این فضا داده اند. این فضا توسط Design Works طراحی شده است. 

16. این اتاق ناهارخوری به سبک التقاطی در میامی توسط Katherine Shenaman طراحی شده است. در این فضا از یک لوستر آنتیک ایتالیایی و نقاشی یک لک لک قرمز استفاده شده است. 

17. این فضای ناهارخوری خوش رنگ در منطقه Chelsea منهتن از یک نیمکت لمسه دوزی شده ثابت استفاده کرده است. کاغذدیواری سفید و سیاه و سه صندلی ناهارخوری نارنجی رنگ به این فضا جلا داده اند. 

18. تیم طراحی Alisberg Parker ، در طراحی این فضا، پانل های دیواری چوبی ، ابزار سقف و سقف را به رنگ زغالی تیره رنگ کرده اند. در این فضا پرده ها به رنگ سبز زمردی بر روی این پس زمینه تیره رنگ آویخته شده اند و میز چوبی آنتیک وسط  با صندلی های طرح Luctice با نشیمن چرمی مشکی رنگ احاطه شده است. 

19. سه روشنایی استفاده شده در این فضا با پرداخت طلایی، مسی و نقره ای طراحی تام دیکسون می باشد و یک کنتراست جذاب بین این روشنایی های مدرن و دیوار پس زمنیه آجری که حالت روستیک دارد ایجاد شده است. این فضای ناهارخوری در لندن توسط Casey & Fox طراحی شده است. 

20. این اتاق ناهارخوری سنتی در برلین توسط Lars Leppin طراحی شده است و در طراحی آن از کاغذدیواری سبزرنگ برند de Gournay، یک لوستر کریستال و مجموعه ای از مبلمان های آنتیک استفاده شده که یک زیبایی بی زمان به این فضا داده است.

21. این خانه نوسازی شده در سواحل Hermosa در لس آنجلس، فضای ناهارخوری را در خود جای داده است که به خوبی تلفیقی از سبک هنرو پیشه و سبک کانتمپروری یا معاصر می باشد. صندلی ها و میزناهارخوری جدید این فضا متاثر از آثار فرانک لوید رایت هستند در حالیکه لوستر بالای میز با حباب های شیشه ای، در مدرنترین و امروزی ترین خانه ها یافت می شود. 

22. پنجره های باریک طراحی شده در بالا و طرفین دیوار امکان دید به فضای بیرون و همچنین بهره گیری فضا از نور طبیعی را فراهم می آورد. اما در عین حال نحوه طراحی این پنجره ها به گونه ای است که خلوت فضا را به هم نزده و آشکارا آن را از بیرون به نمایش نمی گذارد. این فضای ناهارخوری در شهر دالاس واقع شده است. 

23. این اتاق ناهارخوری در لندن توسط استودیو Duggan طراحی شده است. میزناهارخوری در این فضا زیر یک نورگیر بزرگ قرار گرفته است. با استفاده از دیوارهای سفید، این فضا برای نمایش آثار هنری و عکس های رنگی بسیار مناسب شده است. 

24. این اتاق ناهارخوری سفید و سیاه در هیوستون نشان می دهد که تنها استفاده از یک المان رنگی می تواند تاثیری دراماتیک بر فضا بگذارد. در اینجا لوستر استفاده شده لیمویی رنگ از برند Lighting Unlimited در اولین نگاه کاملا جلب توجه می کند. 

25. طراح این فضای ناهارخوری، Tineke Triggs، در شهر Marin  در کالیفرنیا، در طراحی این فضا از یک میز و نیمکت بازسازی شده چوبی بعلاوه دو صندلی بار و سه صندلی از فلز و چرم که متعلق به برند Spoleto Chairs می باشد، استفاده کرده است. اثر هنری آویخته شده بر دیوار اثر Eduard Resbier می باشد. 

26. دیوارهای زغالی رنگ این فضای ناهارخوری در محله Greenwich Village منهتن از رنگی با نام “Day’s End” از برند بنجامین مور استفاده کرده است. 

27. این فضای ناهارخوری با استفاده از یک نیمکت و صندلی های قهوه ای رنگ ساده به دور یک میز بزرگ روستیک، نهایت سادگی را در فضا حفظ کرده است. جزئیات این فضا مانند طرح مشکی رنگ بالای پرده ها و استفاده از رنگ سبز برای بالای دیوارها باعث شده است رنگ فضای سبز بیرون خانه بیشتر به چشم برسد. 

28. دیوارهای مشکی رنگ و لوستر سبک صنعتی از برند Schoolhouse Electric & Supply با کف سازی چوبی و دیواری که نیمی از آن با پانل های سفید پوشیده شده است، یک فضای ییلاقی مدرن در این اتاق ناهارخوری که در تنسی آمریکا قرار دارد به وجود آورده است. 

29. میز بزرگ در فضای ناهارخوری این خانه در ملبورن استرالیا هم برای یک مهمانی بزرگ مناسب است و هم برای یک کار گروهی و حتی مطالعه.

30. طراح این فضا، Aly Daly، شخصا میزناهارخوری این فضای زیبا در لس آنجلس را طراحی کرده است. رویه این میز یک درب بازسازی شده بلژیکی است که روی آن رنگ سفید زده شده و سپس با شیشه قاب گرفته شده است. 

31. طراح این فضا، Aly Daly، شخصا میزناهارخوری این فضای زیبا در لس آنجلس را طراحی کرده است. رویه این میز یک درب بازسازی شده بلژیکی است که روی آن رنگ سفید زده شده و سپس با شیشه قاب گرفته شده است. 

32. پنجرهای کف تا سقف این فضای ناهارخوری در شهر آستین تگزاس، حیاط دوست داشتنی این خانه را به داخل فضا کشیده است. دقت کنید که چگونه لوسترهای آویخته از سقف با جداره شیشه ای، طرح شاخ و برگ درختان حیاط را در داخل خانه دوباره تکرار کرده اند. 

33. در طراحی این فضای ناهارخوری در شهر آستین تگزاس، به جای آنکه از پنجره هایی با شیشه دودی استفاده شود که دید را از ساختمان مجاور محدود کند، طراح فضا دو جداره سبز عمودی در برابر پنجره ها قرار داده است تا هم فضای خلوت خانه حفظ شود و هم و در برابر پنجره ها به جای دید به ساختمان مجاور، دید به یک فضای سبز زیبا وجود داشته باشد.

34. در طراحی این فضای ناهارخوری در شهر آستین تگزاس، به جای آنکه از پنجره هایی با شیشه دودی استفاده شود که دید را از ساختمان مجاور محدود کند، طراح فضا دو جداره سبز عمودی در برابر پنجره ها قرار داده است تا هم فضای خلوت خانه حفظ شود و هم و در برابر پنجره ها به جای دید به ساختمان مجاور، دید به یک فضای سبز زیبا وجود داشته باشد.

35. در طراحی این فضای ناهارخوری در شهر آستین تگزاس، به جای آنکه از پنجره هایی با شیشه دودی استفاده شود که دید را از ساختمان مجاور محدود کند، طراح فضا دو جداره سبز عمودی در برابر پنجره ها قرار داده است تا هم فضای خلوت خانه حفظ شود و هم و در برابر پنجره ها به جای دید به ساختمان مجاور، دید به یک فضای سبز زیبا وجود داشته باشد.

36. در کنار لوستر طلایی رنگ و مجسمه گونه این فضا، صندلی های قالب گیری شده از جنس پلاستیک و میز چوبی وسط ، همگی فضایی زیبا در این اتاق ناهارخوری در شهر فونیکس ایالت آریزونا به وجود آورده اند. فرش پر نقش و نگار زیر میز کانون توجه این فضاست که عناصر مختلف فضا را نیز به هم مرتبط می کند. 

37. استفاده از گلدان های بزرگ آپارتمانی در طراحی این فضای ناهارخوری دوباره از سر گرفته شده است. این اتاق ناهارخوری در آتلانتا نمونه خوبی است از تاثیری که استفاده از یک گیاه سبز یا یک درختچه می تواند بر حال و هوای فضا داشته باشد. 

38. میز قطور مرمری این فضا با صندلی های چرمی ، زینت بخش این اتاق ناهارخوری مینمیال در شهر نیویورک می باشند. دقت کنید که چگونه فلز مشکی رنگ لوستر آویخته از سقف تکرار کننده طرح مشبک مشکی رنگ نرده های پنجره هاست. 

39. میز قطور مرمری این فضا با صندلی های چرمی ، زینت بخش این اتاق ناهارخوری مینمیال در شهر نیویورک می باشند. دقت کنید که چگونه فلز مشکی رنگ لوستر آویخته از سقف تکرار کننده طرح مشبک مشکی رنگ نرده های پنجره هاست. 

40. میز قطور مرمری این فضا با صندلی های چرمی ، زینت بخش این اتاق ناهارخوری مینمیال در شهر نیویورک می باشند. دقت کنید که چگونه فلز مشکی رنگ لوستر آویخته از سقف تکرار کننده طرح مشبک مشکی رنگ نرده های پنجره هاست. 

41. فضای ناهارخوری طراحی شده در این بنا در سان فرانسیسکو قبلا متعلق به سن یک مدرسه بوده و امروز تبدیل به صحنه ای برای صرف شام شده است.

42. فضای این ناهارخوری در تورنتو کانادا با دو دیوار شاخص، یکی به رنگ آبی و دیگری پوشیده از کاغذدیواری با طرح سیاه و سفید، کاملا خود را به نمایش می گذارد.

43. در این فضا، دو نشیمن نیم دایره ای شکل پیرامون میز ناهارخوری، شمایل نیمکت های ثابت را دارد، اما انعطاف پذیری استفاده از این نشیمن ها بیشتر است. 

44. در این فضا از ساز alphorn از جنس چوب های آلپ سوئیس به عنوان تزئین روی میز استفاده شده است.این فضای روستیک در شهر مونتانا قرار دارد. 

45. طراحی این ناهارخوری در نیویورک متاثر از اتاق های چای ژاپنی است. استفاده از چوب های عمودی بر روی پنجره راهکار مناسبی برای تامین خلوت فضا و در عین حال اجازه ورود نور به دورن فضاست. 

46. این اتاق ناهارخوری تک رنگ در شهر نیویورک فضای مناسبی برای نمایش آثار هنری دارد. سه پایه استفاده شده و قفسه های روی دیوار، آثار هنری متعددی را بر روی خود جای داده اند.

47. این اتاق ناهارخوری با طراحی دهه 50 در هیوستون با استفاده از رنگ سبز برای دیوارها و رنگ آبی برای صندلی ها و فرش وسط هیچ ابایی در نمایش رنگ های خود ندارد. 

48. در این اتاق ناهارخوری با طراحی آسیایی در میامی، استفاده از رنگ قرمز، عنصر شاخص طراحی است. دیوارها، پارچه نشیمن صندلی ها و فرش گرد وسط همه از والورهای مختلف رنگ لاکی بهره گرفته اند.

49. در اولین نگاه به این اتاق ناهارخوری در بیرمینگهام آلاباما، دو روشنایی فانوس مانند بزرگ که از جنس فلز می باشند، نظر همه را به خود جلب می کند. دو پرده آویخته از سقف تا کف در دو طرف این فضا می توانند، اتاق ناهارخوری را از فضای اطراف تفکیک کنند. 

50. این اتاق ناهارخوری با پلان دایره ای در سان فرانسیسکو بر روی دیوارهای چوبی خود، از یک طرح منظره عظیم بهره می گیرد و میز ناهارخوری وسط فضا از جنس سنگ تراورتن می باشد. 

تحریریه معماری آرل
منبع : Houzz

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6984.html