طراحی مجتمع مسکونی الماس نیویورک

تحریریه معماری آرل
رافائل وینولی طرحی مفهومی را برای خطوط دریای نیویورک با عنوان برج الماس ارائه داده است. حدود 5 هکتار زمین در کنار رودخانه هادسون نیویورک برای پروژه های مجتمع های مسکونی-تجاری  در نظر گرفته شده بود و برج الماس یکی از اولین کاسنپت های پروژه به شمار می رود. 

پروژه ای که قرار است پلی ارتباطی بین مرکز شهر و شمال غرب باشد و به محله ای کامل و خوشاید برای ساکنین تبدیل شود. این طرح ها شامل 3 برج لوکس می باشند که توسط شرکت معماری ریچارد میر، رافائل وینولی و شرکت طراحی KPF طراحی شده اند که دارای یک هسته مرکزی بوده که به فضای سبز هر سه برج اختصاص یافته است. همچنین این فضای مرکزی به دارای سه سطح ارتباطی است و به فضاهای رفاهی اختصاص یافته است. 

فرم ساختمان به مانند الماسی تراش خورده می ماند. هدف از طراحی مجتمع مسکونی به این شکل تعریف کانسپت پایداری و استحکام است. رافائل وینولی در اظهار نظری عنوان کرده: شکل ساختمان این باور را در ساکنین ایجاد می کند که محل زندگی آنها دارای ثبات، استحکام و زیبایی انعطاف پذیری است. برج الماس که سومین ساختمان این مجموعه می باشد به عنوان جواهر شیشه ای یاد شده و در ضلع جنوب غربی سایت واقع شده است. مانند فضای بیرون، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی آپارتمان ها هم خصوصیت جواهر نشان و لاکچری را به ارث می برند. بدون شک تعبیه فضاهای نورگیر بزرگ به همراه سیرکولاسیون منظم از خصوصیات بارز داخل فضا به شمار می رود. 









تحریریه معماری آرل
منبع:designboom.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6954.html