BLUFISH ، رستورانی به سبک دنیای زیر آب


طراحان داخلی: SODA architects
مساحت زیربنا : 210.0 متر مربع
سال ساخت: 2017
موقعیت : چین، پکن، ساختمان APM
رستوران BLUFISH-APM طراحی شده توسط گروه معماران SODA در سطح زیرین مرکز خرید APM در پکن چین واقع شده است. فضای داخلی رستوران به گونه ای طراحی شده است، که تجربه ی متفاوتی را در دنیایی رویایی و سرشار از انرژی همانند زیر آب القا می کند.این مفاهیم همچون آثاری هنری بر بومی از جنس شبکه ای فلزی نقش بسته که از سقف به کف امتداد یافته است و طیف رنگ های صورتی و آبی را شامل میشود.



با ایجاد قوسی که حداکثر استفاده را از ارتفاع موجود میکند ، دو فضای غذا خوری را به هم متصل و حس تداوم و اتصال بین این دو فضا تقویت شده است. این لایه ،به نحوی در فضای داخل رستوران گسترده شده تا چهار بخش مختلف از رستوران را همچون غارهای آبی بهم متصل و فضاهایی مستقل از محل غذاخوری ایجاد کند.
بعد از تلاش های مکرر تیم طراح ، شش نقش ساده و مینیمال ، که بیشتر نمایشگر گیاهان مرجانی و آبزی های زیر آب و دسته ی ماهی ها است ، انتخاب شدند . این نقوش به منظور بازتاب بیشتر رنگ ها در سرتاسر فضای داخلی تکرار شدند.



بعد از نهایی شدن این طرح ها ، از برش لیزری نقوش بر روی شبکه ی فلزی اصلی استفاده شده که این شبکه در مرحله ی بعد به لایه ی منحنی سفید رنگی متصل میشود. به طور کلی طراحی درنظر گرفته شده برای داخل رستوران به گونه ای خلق شده است که همانند تصاویر دنیای زیر آب ، منحصر به فرد ، جذاب ، نیمه شفاف ، سیال و توأم با ناپایداری باشد، و در نهایت انتظار می رود که بازدیدکنندگان در داخل آن احساس گرما توأم با راحتی کنند، همانطور که هوای تازه ی دریای مدیترانه در جنوب فرانسه این حس را به همه القا میکند.


تحریریه معماری آرل
مترجم : سنا رستگار
منبع :www.archdaily.com


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6949.html