با زیباترین برج های جهان آشنا شوید

تحریریه معماری آرل
مردم همیشه مجذوب رسیدن به آسمان و لمس آن هستند. در حالی که بالی برای پرواز کردن نداریم، مطمئناً مهارت های هوشی و مغزی ما را به ساخت آسمان خراش های بلند و قدم زدن بر روی تراس های مرتفع تشویق می کند. این مطلب به معرفی 15 تا از زیباترین و خاص ترین برج های جهان پرداخته که در زمان ساخت آنها مردم آن کشور را شگفت زده کرده و امروز به عنوان نماد بزرگ ترین شهرهای جهان محسوب می شود.

برج خلیفه، دبی، امارات



با ارتفاع 828 متر بزرگترین سازه ساخته شده توسط بشر به شمار می رود و نشانه هایی از آرزوی های آینده نگر دبی به عنوان مرکز ثروت دنیا را یدک می کشد. با وجود مراکز خرید و هتل های مغرورانه اش، با 158 طبقه بلندترین مسجد جهان هم نامیده می شود. طراحی سه گانه به همراه لبه های کِرو هر ساختار این برج را منحصربه فرد ساخته است.

برج مخابراتی CN، تورنتو، کانادا



زمانی که این برج مخابراتی در سال 1976 تکمیل شد بلندترین سازه جهان به شمار می رفت. البته این ساختمان هنوز هم لقب بلندترین سازه جهان در نیمکره غربی را در اختیار دارد. در واقع برج CN کانادا جزء  نمادهای ملی این کشور محسوب می شود و مربوط به شرکت راه آهنی بود که ساختمان قدیمی آن پشت همین برج واقع شده است.

برج مروارید شرقی، شانگهای، چین



با 468 متر ارتفاع زمانی بلند ترین سازه شانگهای محسوب می شد و هنوز هم یکی از زیباترین برج های مخابراتی دنیا به شمار می رود. در این سازه فوق العاده بازدیدکنندگان می توانند توسط سه تراس گسترده مناظر مختلفی از شانگ های را مشاهده کنند.

برج بیگ بن، لندن، بریتانیا



چیز جدیدی در مورد ساختمان بیگ بن نیست که بخواهیم توضیح دهیم، درست است؟
تقریبا این برج و مناظر اطرافش لنداسکیپ در اکثر فیلم های هالیوودی وجود دارد و نماد حقیقی شهر لندن است. این ساختمان 150 ساله هنوز هم در بسیاری از تحلیل های سازه و ساختمان ما را شگفت زده می کند.

مرکز تجاری جهانی شماره 1، نیویورک، آمریکا



برجی که جایگزین مجتمع های تجاری جهانی نیویورک پس از حادثه 11 سپتامبر شد. این برج که در ایستگاه ششم نیویورک قرار گرفته یکی از قابل بحث ترین ساختمان های جهان می باشد. با 1776 پا ارتفاع، عددی نمادین از سال ثبت عهدنامه استقلال را به رخ می کشد که عنوان کننده روح ناپایدار رشد اتقصادی آمریکا محسوب می شود. یک حرکت جسورانه و تبلیغاتی که از نشانه های آمریکایی بودن ساختمان است.

برج ایفل، پاریس، فرانسه



نمایشگاه صنعتی که به نماد شهر پاریس تبدیل شد. به طور قطع اولین نماد بلند شهری که در ذهن شما شکل می گیرد و به بچه نماد شهری از یک ساختمان بلند مشهور است. لحظه ای که وارد پاریس می شوید، نا اختیار این برج را می بینید. این برج که توسط گوستاوو ایفل در سال 1889 ساخته شد، به عنوان ورودی نمایشگاه بین المللی پاریس لحاظ شده بود. این برج 300 متر ارتفاع دارد و تا قبل از ساختن کرایسلر نیویورک در سال 1930 بلندترین سازه جهان به شمار می رفت.

برج کج پیزا، پیزا، ایتالیا


قدیمی ترین و سرگرم کننده ترین برج در لیست ما محسوب می شود. این سازه تنها ساختمان کج جهان نیست، اما مطمئناً جزء مشهورترین برج های کج جهان به شمار می رود. این ساختمان 56 متر ارتفاع داشته و به علت سست بودن خاک زمین با مشکل شن متحرک مواجه بوده و هست. قدمت این ساختمان به 177 سال پیش باز میگردد.

برج سوزن فضایی، سیاتل، آمریکا



برج سوزن فضایی یک سازه تفریحی است که شهر سیاتل ایالت واشنگتن واقع شده است. برجی که کاربری تفریحی داشته و به عنوان مکانی برای مشاهده مناظر سیاتل مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه با 185 متر ارتفاع ادای احترام دو معمار آن به دیدگاه های منحصربه فرد آنها نسبت به بالن های پیشرفته و بشقاب پرنده های فضایی بوده است. معماران برج ویکتور استاینبروک و جان گریام نام داشتند.

برج میلاد، تهران، ایران


پایه هشت ضلعی برج میلاد تهران از نماد های معماری سنتی ایران می باشد که در طراحی و ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است. دقیقاً همین هندسه در قسمت بالای برج در 12 طبقه لحاظ شده است. برج بتنی میلاد با 315 متر ارتفاع شبیه مهره شطرنج می باشد. برج میلاد میزبان 100 واحد تجاری، رستوران گردان، نمایشگاه و سالن آمفی تئاتر برای همایش و برگزاری کنسرت های بزرگ می باشد. 6 آسانسور در سه طرف برج تعبیه شده که در ثانیه 7 متر حرکت می کنند.

برج پتروناس، کوالالامپور، مالزی



خاص ترین برج دوقلو دنیا با پلی که هر دو را به هم متصل نموده است. پتروناس با استفاده از هندسه های تکراری طراحی شده که بر اساس هندسه های تکراری معماری اسلیمی است. برج های دوقلوی پتروناس نمادی از فرهنگ و هنر مالزی به شمار می رود. این پروژه بلندترین برج دوقلوی دنیا محسوب می شود که توسط سزار پری طراحی شده است.

برج کانتون، گوانژو، چین



این برج به معنای واقعی پیچیده است و به عقیده اکثر طراحان یک شاهکار مهندسی به شمار می رود. این برج 595 متری دارای فضای سبز و باغ های ارگانیک زیادی است و تراسی برای مشاهده دیدگاه های شهر در ارتفاع 450 متری دارد. این پروژه مهم ترین ساختارهای معماری در بازی های المپیک آسیایی سال 2010 محسوب شد.

ابراج البیت، مکه، عربستان صعودی



برجهای ابراج البیت مجموعه ای از هفت ساختمان بزرگ است که در محل قلعه عجد عثمانی قرار گرفته که در قرن هفدهم می زیسته است.  این هتل با ۶۰۱ متر ارتفاع، بلندترین برج عربستان سعودی، و از نظر حجم (با ۱۵۰۰۰۰۰ مترمربع مساحت) بزرگترین ساختمان جهان است. این برج ها بخشی از پروژه پاداش دولت عبدالعزیز در جهت ارتقاء فضای شهر و زائران شهر به شمار می رود.

ساختمان کرایسلر، نیویورک، آمریکا



اغلب به عنوان زیباترین ساختمان منهتن نام برده می شود و روز افتتاح لقب بلندترین برج دنیا از ایفل را ربود. این ساختمان با 319 متر توسط شرکت سرمایه گذاری کرایسلر سرمایه گذاری شد و فقط 11 ماه لقب بلندترین ساختمان جهان را در اختیار داشت که توسط برج امپایر استیت شکسته شد.

برج تایپه 101، تایپه، تایوان



طراحی این برج مانند یک شاخه بامبو در حال رشد می باشد. این ساختمان با هزینه ای 1.8 میلیارد دلاری ساخته شده و نماد قدرت ابدی شهر به شمار می رود. این بزرگترین برج مسکونی جهان در منطقه‌ای زلزله‌خیز ساخته شد تا میزان مقاومتش را به نمایش بگذارد. تایپه ۱۰۱ نام برج ۱۰۱ طبقه‌ای است که ۵۰۸ متر ارتفاع دارد.

ساختمان امپایر استیت، نیویورک، آمریکا



این آسمان خراش 102 طبقه که بر اساس سبک آرت-دکو طراحی شده و به لطف سازه خود تا پیش از برج های دوقلو مرکز تجارت جهانی، بلندترین ساختمان طبقاتی جهان بود. عملیات ساختمانی امپایر استیت در ماه مارس ۱۹۳۰ در زمینی که پیش تر هتل والدورف آستوریا در آن واقع بود آغاز شد و ۱۴ ماه بعد اتمام یافت. این ساختمان در سال ۱۹۳۱ (اول ماه مه) توسط رئیس جمهور وقت آمریکا هربرت هوور افتتاح شد، به این صورت که رئیس جمهور با فشار دادن دکمه ای در واشینگتن چراغ‌های این ساختمان را در نیویورک روشن کرد. امپایر استیت سال ۱۹۸۶ از سوی دولت آمریکا به عنوان بخشی از میراث تاریخی و فرهنگی کشور شناخته شد و پلاک مخصوصی به همین خاطر دریافت کرد.

تحریریه معماری آرل
منبع:beautifullife.info

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6910.html