طراحی موزه و مرکز فیلم سازی لس آنجلس از رنزو پیانو

تحریریه معماری آرل
شرکت طراحی و معماری رنزو پیانو رندرهای جدیدی از طرح مرکز بزرگ فیلمسازی محوطه دانشگاه Miracle Mile لس آنجلس منتشر کرد. پروژه ای که نام موزه هنرهای نمایشی نامگذاری شده و به عنوان یک مرکز فرهنگی آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. طرح جدید رنزو پیاده یک کره نیمه شیشه ای است که مرکز آن یک تئاتر با گنجایش هزار نفر است و بام آن شامل یک تراس شیشه ای می باشد. 

زیربنای این پروژه 28 هزار متر مربع می باشد که بیش 4500 متر آن به گالری و فضای نمایشگاه اختصاص داشته است. بیش از چند نمایشگاه موقت، دو سالن اختصاصی برای سینما و تئاتر، نمایشگاه های موقت، کلاس های آموزشی و فضای رویداد های عمومی تعبیه شده است. این مرکز فرهنگی قرار است به عنوان مقر بررسی هنر و سینما به شیوه علمی باشد و به صورت تخصصی مبحث فیلم سازی و تاریخچه فیلم بپردازد. 

فضای موزه و گالری برای عموم بازدیدکنندگان در دسترس بوده و آنها می توانند با مشاهده کلیپ های تصویری کوتاه و هزارارن نمونه دیگر روند خلاقانه فیلم سازان مورد علاقه خود را درک کنند. این پروژه توسط بودجه ای اهدایی 50 میلیون دلاری از طرف شهروندان شریل و هیم سابن دریافت نمود که برای ساختمان آکادمی موزه در نظر گرفته شده بود. 

این مرکز سینمایی با سه هدف مهم طراحی شده است: انتقال قدرت فیلم، ارائه تخصص برخی تکنیک های فیلم سازی در پشت صحنه های و بررسی تأثیر فیلم بر زندگی و فرهنگ جامع امروزی. سون هادسون مدیر عامل آکامی علوم و فنون اظهار داشته: میلیون ها نفر از سراسر دنیا به هالیوود می آیند تا تجربه فیلم سازان دنیا را مشاهده کنند. به همین دلیل ما طراحی این مرکز به بهترین نحو را در برنامه قرار دادیم تا بتوانند سحر و جادوی کار آنها را به صورت بصری تجربه کنند. از طریق این مرکز می توانیم دستاوردهای مهم سینمایی را که در طول سال مورد کم توجهی قرار می گیرند در این مکان بررسی کنیم. موردی که تا کنون فقط در شب برگزاری مراسم اسکار مورد توجه قرار گرفته بود. 









تحریریه معماری آرل
منبع: worldarchitecture.org

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6891.html