سیستم مبتکرانه "آجرهای چوبی" زمان ساخت بنا را به تنها چند روز کاهش می دهد.


 
تحریریه معماری آرل
آجر چوبی یا همان Brikawood یک سیستم ساخت و ساز خلاقانه و نوین متشکل از آجرهایی به جنس چوب است که امکان ساخت و ساز سریع یک خانه را بدون استفاده از میخ و پیچ و انواع چسب ها فراهم می کند.هر یک از واحدهای این سیستم کاملا قابل بازیافت بوده و از 4 قطعه چوب تشکیل می شود. دو المان جانبی و دو اسپیسر عرضی که روی فریم اصلی بنا سوار شده و زمانی که باهم کار می کنند، صلبیت کامل به دست می دهد.
ساختار به دست آمده ویژگی های مناسب مکانیکی، حرارتی، آکوستیک و ضدزلزله از خود نشان داده و به گونه ای طراحی شده است که بدون هیچ غشا و روکشی استفاده شود. تنها یک سوپاپ ضدچرخش خاص به Brikawood اضافه می شود تا عملکرد آن را بهبود بخشیده و میزان درگیری آن با سازه اصلی را بیشتر کند.

این پروژه بعد از 10 سال تحقیق عملیاتی شده است و ویژگی های فنی آن بعد از گذراندن 10 آزمایش برای مراکز CRITT ( مرکز منطقه ای طرح های خلاقانه و جابه جایی تکنولوژی، Regional  Centers for Innovation and Technology Transfer)، CSTB (مرکز علمی و فنی بخش ساختمان، Scientific and Technical Center in the Construction Sector ( و CNRC ( شورای محلی تحقیقات و تکنولوژی ORT در کانادا، National Research and Technology Council ORT in Canada ) به دست آمده است.



تحریریه معماری آرل
منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6885.html