رستوران کوهستانی که برای اولین بار در فیلم جیمز باند شناخته شد

تحریریه معماری آرل
در ارتفاع 3 هزار متری، بالاترین نقطه سولدن (Sölden) یکی از معروف ترین رستوران های کوهستانی به نام ICE-Q وجود دارد که تا قبل از فیلم جیمز باند: شبح (Spectre) افراد زیادی از این مکان مطلع نبودند. رستورانی که دارای یک طراحی پانورامیک می باشد و در جالب ترین مکان های موجود قرار گرفته است. بر خلاف بسیاری از رستوران های دیگر که نام پروژه خود را از پروسه رندر گرفتن تا اجرا در تمام سایت های معماری و دکوراسیون جا می اندازند، این فضای منحصربه فرد به طور اتفاقی در یک فیلم سینمایی مشهور مشاهده شد. 

بر خلاف فیلم که شاهد یک سکانس کوتاه از این مکان بودیم، شما می توانید از منظره، طراحی و امکانات رستوران به صورت طولانی مدت بهره ببرید. منظره کوه های برفی آلپ در این مکان از ویژگی های مثبت این رستوران به لحاظ سایت پروژه محسوب می شود. شیشه های دور تا دور دودی رنگ می باشد، چون در روزهای آفتابی نمی توان از این مکان استفاده کرد. همچنین پرده های هوشمندی برای بستن نمای رستوران در روزهایی که نور آفتاب شدیدتر می باشد تعبیه شده است.

ارتفاع زیاد محل پروژه این مکان را با محدودیت هایی همراه کرده است. اما نمی توان از جسارت طراح برای ساخت یک رستوران که تنها دسترسی آن یک تلکابین و مسیری پیاده به بالای قله بوده گذشت. اگر می خواهید پیش از رفتن به رستوران، آنرا یک نظر ببینید، کافی است فیلم جیمزباند: Spectreرا مشاهده نمایید.








تحریریه معماری آرل
منبع: beautifullife.info

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6867.html