20 فیلم سینمایی که باید قبل از طراحی داخلی منزلتان ببینید!

فارغ از اینکه سبک دکوراسیون منزل شما چیست، فیلم های سینمایی بی شک می توانند برای شما در زمینه طراحی داخلی الهام بخش باشند. امروز در این مطلب 20 فیلم سینمایی که دارای معماری و دکوراسیون داخلی متفاوت و خلاقانه هستند را معرفی کرده ایم، که شما می توانید از آنها ایده و الهام بگیرید و طراحی منزل خود را به سبکی که دوست دارید تغییر دهید. همراه آرل باشید.

1. فیلم سینمایی “فارغ التحصیل” The Graduate

اگرچه این فیلم به خوبی تجربه زندگی بعد از فارغ التحصیلی را به تصویر می کشد اما از عوامل تاثیرگذار آن، طراحی داخلی متعلق به دهه 60 میلادی است. از خانه خانواده براداک تا سبک مدرن و براق منزل خانواده رابینسون و تا اتاق های منحصر به فرد هتل Taft، فیلم فارغ التحصیل ایده های الهام بخش بسیاری در زمینه طراحی داخلی به همراه دارد.

2. فیلم سینمایی “گتسبی بزرگ” The Great Gatsby

برای هر کسی که می خواهد کمی تغییر عجیب یا حس شوخی به خانه خود اضافه کند، دیدن فیلم گتسبی بزرگ اثر باز لوهرمان ضروری است. هر اتاف در این فیلم حس متفاوت منحصر به خود را داشته و درحالیکه فضاهای داخلی کمی پر آب و تاب هستند اما کاملا انعکاس دهنده حس دوران دهه 20 میلادی و سبک آرت دکو است.

3. فیلم سینمایی پیچیده است IT’s Complicated

نانسی میرز تقریبا برای خلق صحنه های رشک برانگیز در فیلم های خود معروف است اما در فیلم "پیچیده است" شاید بتوان گفت که این کار را به حد اعلا خود رسانده است. تقریبا محال است که این فیلم را ببینید و خود را درحالیکه مشغول آشپزی در آن آشپزخانه بی عیب و نقص هستنید یا در وسط پذیرایی پوشیده از پرده های کشمیر آن قرار گرفته اید، تصور نکنید. 

4. فیلم سینمایی "نیمه شب در پاریس" Midnight in paris

فیلم نیمه شب در پاریس بین دوره های زمانی مختلف سیر می کند به همین دلیل صحنه های نفس گیر متعددی از فضاهای داخلی بینظیر دارد. کلوب های شبانه دهه 20، خانه گرترود استین و حتی اتاق های هتل متعلق به دنیای مدرن هر یک سبک متفاوتی داشته ولی همه آنها فریبنده هستند. 

5. فیلم سینمایی "یک مرد مجرد" A Single Man

اگر بخواهید یک فیلم بسازید که طراحی در آن به اندازه فیلمنامه اهمیت داشته باشد باید آن را به تام فورد طراح مد معروف بسپارید. هر یک از فضاهای داخلی در این فیلم از پترن ها، رنگ ها و تکسچرهای مختلف ساخته شده تا سبک زندگی دهه 60 میلادی را زنده کرده و قطعا الهام بخش هواداران این دوره زمانی است. 

6. فیلم سینمایی "صبحانی در تیفانی" Breakfast At Tiffany’s

آپارتمان هالی گولایتلی قطعا متعهد به ایده "کمتر بیشتر است" می باشد. درحالیکه مبلمان خیلی اندکی در فضای فیلم به چشم می خورد اما خانه مجردی او در نیویورک به سرعت چشم ها را به خود خیره می کند. 

7. فیلم سینمایی " شیطان پرادا می پوشد" The Devil Wears Prada

درحالیکه در این فیلم صحبت از طراحی فضای داخلی خانه نیست اما طراحی دفتر کار میراندا پریستلی در فیلم شیطان پرادا می پوشد، یکی از بهترین طراحی های داخلی است که تاکنون دیده ایم، به خصوص دیواری که به صورت یک گالری درآمده است. البته که طراحی منزل او نیز خیلی قابل چشم پوشی نیست. 

8. فیلم سینمایی "500 روز از تابستان" 

اتاق سامر در فیلم 500 رزو از تابستان گرم و دعوت کننده بوده بدون اینکه زود خسته کننده شود. هر کسی که دنبال افزودن کمی رنگ و نقش به خانه خود باشد می تواند یکی دو ایده از این فیلم بگیرد ولی طرفداران رنگ های خنثی و پالت های سفید و سیاه نیز می توانند از ایده های الهام بخش خانه مجردی تام استفاده کنند. 

9. فیلم سینمایی "پدر عروس" Father of The Bride 

درحالیکه به نظر می رسد نمای خانه در فیلم پدر عروس تمام توجهات را به خود جلب می کند اما فضای داخلی دلنشین آن نیز می تواند الهام بخش باشد. این خانه کاملا می تواند نشان دهد که چگونه می توان با اجناس قدیمی به یک دکوراسیون پر از جلوه رسید.

10. فیلم سینمایی "دختر گمشده" The Gone Girl

اگر چه فیلم دختر از دست رفته کمی فضای تاریکی دارد اما به فضای آشپزخانه زیبا آن نگاه کنید. 

11. فیلم سینمایی " اینجا جایی است که تو را ترک می کنم" This Is Where I Leave You

تقریبا تمام این فیلم در خانه خانواده آلتمان می گذرد بنابراین بی شک طراحی صحنه این خانه باید عالی باشد. اگرچه داستان خط سیری شاد و فرح بخش ندارد اما نقش ها و رنگ های به کاررفته در فضای داخلی آن را گرم و روشن و دعوت کننده نگه می دارد. 

12. فیلم سینمایی " سرنوشت شگفت انگیز املی پولن" Amélie

این فیلم کلاسیک فرانسوی با استفاده از رنگ های اشباع شده غنی و جزئیات آنتیک می تواند ایده های بسیاری برای طراحی به دست دهد. تقریبا سخت است که اتاق خوابی را با طراحی به رنگ قرمز بیابید که بیش از آنکه شهوت برانگیز باشد، حس آرامش به دست دهد اما در فیلم امیلی چنین فضایی خلق شده است. 

13. فیلم سینمایی "بیتل جوس" Beetlejuice

اگر علاقه به یک طراحی آوانگارد دارید بی شک انتخاب بهتری از فیلم بیتل جوس نخواهید داشت. فیلم بیتل جوس با فضای ترسناک و گزینه های انتخاب شده برای مبلمان و رنگ های وحشتناک یکی از بهترین های گونه طراحی آوانگارد  و عجیب را به نمایش می گذارد.  

14. فیلم سینمایی "زیر آفتاب توسکانی" Under The Tuscan Sun

علاقه مندان به ویلاهای کلاسیک ایتالیایی به عنوان فیلمی الهام بخش گزینه بهتری از فیلم زیرآفتاب توسکانی نخواهند داشت. مشاهده فرانسیس میز در حالیکه خانه تازه خریداری شده خود در توسکانی را بازسازی می کند، بی شک ایده های متعددی برای طراحی داخلی به همراه دارد. 

15. فیلم سینمایی " ادیسه فضایی:2001"

اگرچه شاهکار تخیلی استنلی کوبریک به نظر نمی آید که جای مناسبی برای جستجو ایده های طراحی داخلی باشد اما به واقع فضاهای داخلی فیلم که به زیبایی طراحی شده اند می توانند الهام بخش هواداران سبک های مدرن و کلاسیک باشد. 

16. فیلم سینمایی "خوردن، دعا کردن، عاشق بودن" Eat Pray Love

سفر دور دنیا لیز گیلبرت به دنبال کشف خود تماشاگران را به گوشه های مختلف جهان می برد که در میانه راه توقفگاه های متعددی است که ایده های طراحی آنها می تواند الهام بخش باشد. اما این را هم در نظر داشته باشید که دیدن این فیلم ممکن است شما را به شدت علاقه مند به سفر کند.

17. فیلم سینمایی "شما ایمیل دارید" You’ve Got Mail

جای هیچ شکی نیست که یکی از محبوبترین فیلم های کمدی رمانتیک تا به امروز طراحی داخلی متناسبی داشته باشد که حس گرمی و افکار توهمی را برانگیزد. اتاق خواب کاتلین کلی در فیلم کلاسیک نورا افرون "شما ایمیل دارید"، کاملا کاراکتر گرم و دوست داشتنی او را منعکس می کند. علاقه مندان به سبکهای قدیمی آپارتمان کاتلین کلی در محدوده آپر وست ساید منهتن را تحسین خواهند کرد.

18. فیلم سینمایی "رویال تننبوم" The Royal Tenenbaums 

تمام فیلم های وس اندرسون چشم نواز هستند اما تقریبا غیرممکن است که بتوانید از فیلم های او گزینه بهتری از رویال تننبوم بیابید که در طراحی فضای داخلی آن این چنین به درجه اعلا رسیده باشد. تمام فضاهای عمارت هارلم خانواده تنببوم با ویژگی خاص کارهای اندرسون یعنی رنگ های غنی و اشباع شده با جزئیات غیرمنتظره مثل کاغذدیواری های راه راه طراحی شده است. 

19. فیلم سینمایی کوکو شانل و ایگور استراوینسکی Coco Chanel & Igor Stravinsky

فیلم سینمایی کوکوشانل و ایگور استراوینسکی فیلمی تمام و کمال برای کسانی است که علاقه به  فضاهای سیاه و سفید دارند. فضاهای داخلی این فیلم این پالت رنگ کلاسیک را به خوبی استفاده کرده درحالیکه از نقش ها و اشکال گرافیکی جالب توجهی نیز بهره برده تا طراحی فضای داخلی را از حس کسل کننده بودن به دور نگه دارد. 

20. فیلم سینمایی "سقوط عشق" Down with love

آپارتمان صورتی رنگ باربارا نواک با رنگ های روشن جسورانه و مبلمان های مدرن خاص، غیرمعمول تر از آن چه همیشه متداول است به نظر می آید . اما واقعا چه کسی است که نخواهد در آن تراس شگفت انگیز لحظاتی را سپری کند؟


تحریریه معماری آرل
منبع : elledecor.com ، Arel

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6864.html