همکاری ایکیا و تام دیکسون، تحولی در طراحی مبلمان

 
تحریریه معماری آرل
برند سوئدی مبلمان آیکیا در دومین همکاری خود با طراح صنعتی مشهور، تام دیکسون، اعلام کرده است که تحولی در کانسپت طراحی مبلمان به وجود خواهد آورد. در ماه فوریه امسال از همکاری این دو، مجموعه مبلمان DELAKTIG عرضه خواهد شد. این مجموعه در حقیقت از یک پایه آلومینیومی تشکیل شده که مشتریان را دعوت می کند تا برحسب ذائقه خود از المان های عرضه شده همران این مجموعه، استفاده کنند و مبلمان مورد نیاز خود را بسازند.

مجموعه DELAKTIG برای هماهنگی با جهان امروز که دائما در حال گسترش است، طراحی شده و در معرفی خود به مخاطبان، این گونه بیان می کند که با قابلیت تغییر و تنوع گسترده ای که دارد قادر است به شما این امکان را دهد تا بهتر بتوانید مبلمان خود را با رویدادهای غیرمنتظره زندگیتان تطبیق دهید. خواه این رویداد زندگی شما صرفا شب پیش از امتحان باشد که سخت مطالعه کردن نیاز به مبلمان خاص خود را دارد و خواه این رویداد یک قرار عاشقانه باشد.


آیکیا و تام دیکسون از آلومینیوم برای سازه سبک و مقاوم این مجموعه استفاده کرده اند، متریالی صنعتی که به خوبی با بازده تولید صنعتی متناسب است. در فرآیند طراحی، پایه اصلی که محصول فرآیند اکستروژن است، به مانند یک صفحه سفید در نظرگرفته شده که این امکان را به وجود می آورد که المان های دیگر به آن الحاق شوند. آیکیا و تام دیکسون با مجموعه DELAKTIG قوانین تولید سنتی مبلمان را دوباره احیا کردند. زیبایی، قیمت مقرون به صرفه، دوام و آزادی در انتخاب طرح از اهداف اصلی طراحی این مجموعه بوده است که توانایی های تام دیکسون را در گستره وسیعتری به چالش کشیده است.

تام دیکسون می گوید: من می خواهم اتفاق های جدید را امتحان کنم و به ورای آنچه در صنعت متداول است، بروم. هدف از طراحی این مجموعه آن است که مجموعه مبلمان بتواند توسط کاربران آن تغییر شکل دهد. آیکیا و دیکسون اکسسوری هایی را طراحی کرده اند که می تواند به روش های مختلف به پایه الحاق شده و متناسب ذائقه های مختلف، فعالیت های مختلف و سبک زندگی های متنوع، شود. دسته های صندلی، آباژورها، صندلی های کوچک و کاورهای مختلف می توانند با هم تلفیق شده تا یک مبلمان مناسب برای یک فرد یا یک خانواده به دست دهند.


تام دیکسون در ادامه می گوید" من می خواستم این جنبه از طراحی را کشف کنم. زمانیکه ایده های طراحی دانشجویان دیزاین را می دیدم متوجه شدم که پتانسیل خیلی زیادی وجود دارد و اینکه پلت فرم های قابل تغییر می توانند بسیار کارا باشند. واژه DELAKTIG به زبان سوئدی به معنای " درگیر شدن" می باشد که در حقیقت همان چیزی است که این محصول می خواهد و مشتریان را تشویق می کند تا درگیر این شوند که می خواهند محصولشان در نهایت چه ظاهری داشته باشد.

تحریریه معماری آرل
منبع: designboom.com ، Arel

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6856.html