موزه V&A شهر Dundee اثر کنگو کوما



 
تحریریه معماری آرل
موزه V&A شهر Dundee که اولین موزه طراحی در اسکاتلند است، 15 سپتامبر 2018 بازگشایی خواهد شد. این بنا که توسط معمار ژاپنی کنگو کوما طراحی شده است تنها موزه V&A در جهان خارج از شهر لندن خواهد بود و به عنوان یک مرکز جهانی برای طراحی، کشف خلاقیت و تحصیل خدمات رسانی خواهد کرد. این بنا با الهام از صخره های چشمگیر امتداد شرقی ساحل اسکاتلند، یکی از اصلی ترین پروژه های طرح یک بیلیون پوندی تغییر و گسترش اسکله Dundee است. همراه آرل باشید..

موزه V&A شهر Dundee دارای گالری های دائمی برای طراحی های اسکاتلندی و  بعلاوه گالری های موقت برای برنامه های بین المللی نمایش بهترین طراحی ها از سراسر جهان، خواهد بود. بعلاوه در قلب پروژه گالری های پیوسته ای که ورودی رایگان دارند در نظر گرفته شده تا داستان میراث طراحی اسکاتلند را بازگو کند. این بخش از موزه که با همکاری V&A کار نمایشگاه گردانی آن انجام شده است، شامل 300 اثر از مجموعه V&A و همچنین موزه های مختلف و مجموعه های خصوصی می باشد. در مرکز این گالری ها "خانه بلوط" چارلز رنه مکینتاش که احیا شده است به نمایش خواهد گذاشته شد، حجمی که با پانل های 13.5 متری پوشیده شده و در اصل برای چایخانه گلاسکو در 1907 طراحی شده بوده است.
این پروژه در قلب اسکله بازسازی شده شهر قرار گرفته است.

فیلیپ لانگ مدیر موزه می گوید: بعد از سالها برنامه ریزی برای موزه V&A شهر Dundee خوشحالیم که می توانیم تاریخ بازگشایی آن را اعلام کنیم. در حدود تنها 8 ماه دیگر درهای این موزه بازخواهد شد و از اولین بازدیدکنندگان استقبال خواهد کرد. این موزه یک سازمان فرهنگی جدید و ضروری برای شهر Dundee، کشور انگلستان و حتی ماورا آن بوده و کمک می کند که درک از اینکه چقدر طراحی و خلاقیت برای حیات انسان ها حائز اهمیت است، دچار تغییر شود. ما از همه حامیانی که به تحقق این پروژه کمک کرده اند ممنونیم. "

نمای این پروژه از 2500 پانل سنگی قالب گیری شده تشکیل شده است.

نمایشگاه "کشتی های اقیانوس پیما: سرعت و سبک" در زمان بازگشایی موزه، اولین نمایشگاهی در این موزه خواهد بود که طراحی و اثرات فرهنگی کشتی های اقیانوس پیما را در مقیاس بین المللی جستجو خواهد کرد. این نمایشگاه عصر طلایی سفربا کشتی های اقیانوس پیما را دوباره تصویر خواهد کرد و تمام جنبه های طراحی کشتی از مهندسی جالب توجه تا معماری و طراحی داخلی تا مد و سبک زندگی در کشتی را بررسی خواهد کرد.

فرم بنا متاثر از صخره های تنومند اسکاتلند است.

این مجموعه تنها موزه V&A در جهان در خارج از شهر لندن است.

این مجموعه به عنوان یک مرکز فعالیت بین المللی برای طراحی، خلاقیت و تحصیل خدمات رسانی خواهد کرد.

در شب فرم دراماتیک این بنا بر روی نورپردازی تلفیقی آن تاکید می کند.

اولین نمایشگاه این موزه در زمان بازگشایی بر روی طراحی و اثرات فرهنگی کشتی های اقیانوس پیما متمرکز خواهد بود.

ساختار بنا در سطح آب منعکس می شود.

موزه V&A شهر Dundee در 15 سپتامبر 2018 به روی عموم گشوده خواهد شد.

تحریریه معماری آرل
منبع: designboom.com، Arel

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6855.html