10 ساختمانی که در سال 2018 افتتاح خواهند شد!

1. مرکز هنرهای نمایشی تایپه، تایوان، شرکت OMA

شرکت رم کولهاس طرح خود برای این مجموعه هنرهای نمایشی در پایتخت تایوان را در سال 2009 ارائه کرده است اما این بنا در سال 2018 بازگشایی خواهد شد. مرکز هنرهای نمایشی تایپه با سه تالار شامل سالن تئاتر با ظرفیت 1500 صندلی و دو سالن نمایش با 800 صندلی می باشد که در یک کره عظیم محاط شده است.

2. مرکز نیرو جزیره Amager، دانمارک، شرکت BIG

طرفداران شرکت BIG از این خبر به هیجان خواهند آمد که در سال 2018 این کمپانی بالاخره از نیروگاه خود در دانمارک با یک یک سطح شیبدار روی بام که برای ورزش اسکی استفاده خواهد شد، رونمایی خواهد کرد.
بعلاوه یک دودکش اغراق آمیز بر فراز این بنا قرار دارد که حلقه های دود از آن به بیرون دمیده خواهد شد. جارک اینگلس در مصاحبه ای با وبسایت Dezeen  در سال 2014 گفته بود این بنا درک انسان ها از  بناهای خدماتی را متحول خواهد کرد.

3. کتابخانه مرکزی Christchurch، نیوزیلند، گروه معماری Schmidt Hammer Lassen

این کتابخانه با بنای طلایی رنگ خود برای جایگزینی با خرابه های باقیمانده از زلزله های شهر کریست چرچ نیوزیلند در سال های 2010 و 2011 طراحی شده است.
این بنا از سه بلوک تشکیل خواهد شد که هم تکنولوژی های دیجیتال و هم گنجینه ای از  میراث محلی این شهر را دربر خواهد داشت. 

4. اقامتگاه تفریحی در شهر Devon،  انگلستان، پیتر زومیتر

اقامتگاه تفریحی شهر Devon در انگلستان اثر پیتر زومیتر قرار بود یکی از اولین بناهای تکمیل شده کمپانی Living Architecture که توسط Alian de botton راه اندازی شده است، باشد تا در طول تعطیلات به مخاطبان خود اقامتی را در خانه های معمارانه طراحی شده به دست دهد. اما این پروژه با تاخیرات فراوانی مواجه شد.
این پروژه با دیوارهای بتنی و 5 اتاق مهمان در نهایت در سال 2018 بازگشایی خواهد شد.

5. موزه V&D در شهر Dundee، انگلستان، کنگو کوما و همکاران

معمار ژاپنی کنگو کوما این بنا را برای موزه V&D در شهر Dundee در اسکاتلند طراحی کرده است. این بنا نمایی با خطوط بتنی را به نمایش گذاشته و با یک کنج تیز بر فراز آب ها شبیه به دماغه کشتی است.

6. مرکز خرید Coal Drops Yard ، انگلستان، استودیو توماس هیترویک

استودیو توماس هیترویک یک انبار روباز ذغال سنگ ویکتوریایی در لندن در منطقه king cross را تبدیل به مقصدی برای خرید کرده است.
بناها کاملا نوسازی شده اما بعلاوه دو وجه بام شیروانی شکل به سمت بالا انحنا پیدا کرده اند و به هم می رسند.

7. کتابخانه ملی قطر، قطر، OMA

پیش نمایشی از این کتابخانه در دوحه به کاربران اینستاگرام عرضه شده است، دومین بنایی که در این لیست از کمپانی OMA وجود دارد.
این استراکچر 45000 مترمربعی به سه بال تقسیم خواهد شد که هر یک متعلق به یک از گونه های کتابخانه است. کتابخانه ملی میراث ملی کشور قطر و منطقه را در بر خواهد داشت، کتابخانه تحقیقاتی و دانشگاهی منابع درسی را شامل خواهد شد و کتابخانه عمومی شهر به عموم جامعه خدمات خواهد داد.

8. برج Leeza Soho ، چین، شرکت معماری زاها حدید

گروه معماری زاها حدید پروژه های بسیاری را در سال 2018 به اتمام خواهد رساند که شامل هتل های شگفت انگیزی نیز خواهد شد. اما یکی از هیجان انگیزترین های آنها این آسمانخراش 207 متری است که مرتفع ترین آتریوم دنیا را شامل خواهد شد.
این آتریوم در حین بالا آمدن 45 درجه چرخش می کند تا راستای طبقات فوقانی در جهت محور شرقی غربی خیابان Lize، یکی از اصلی ترین خیابان های پکن، قرار گیرد.

9. شهر بهشت، کره جنوبی، شرکت MVRDV

یکی از عجیب ترین طراحی هایی که در سال 2018 به نمایش خواهد گذاشته شد این مجموعه تفریحی است که توسط شرکت MVRDV در پایتخت کره جنوبی ساخته شده است.
این بنا شامل یک کلوب و یک مرکز خرید خواهد بود که هر دو نمای بناهای اطراف را با استفاده از بتن قالب بندی شده به نمایش خواهند گذاشت. ورودی اصلی با یک منحنی طلایی رنگ عظیم شاخص شده است که از داخل هواپیما توسط توریست هایی که برای بازدید از این کشور بخواهند از فرودگاه شهر اینچئون وارد شوند، قابل روئیت خواهد بود.

10. کتابخانه مرکزی جدید کالگری و پلازا کتابخانه، کانادا، Snøhetta

از میان بناهای جدیدی که در سال آینده در کانادا تکمیل خواهند شد می توان به این کتابخانه عمومی که توسط Snøhetta که در مجاورت خط آهن ساخته شده  است، اشاره کرد.
طاق ساخته شده از نوارهای چوب در ورودی بنا استعاره از شکل گیری ابرهای Chinook در آلبرتاست. طرح این بنا منجر به یک آتریوم عظیم نورانی شده است که فضای عمومی درخشان و دعوت کننده ای را در قلب شهر خلق کرده که برای همگان نیز قابل دسترس است.

تحریریه معماری آرل
منبع: dezeen.com ، Arel


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6854.html