طراحی سالن کنسرت موسیقی Voxman

تحریریه معماری آرل
مرکز موسیقی و کنسرت Voxman مکانی برای برگزاری فستیوال های موسیقی و کشف دانش آموزانی است که مدلی از آموزش و پرورش مبتنی بر رشد عرصه موسیقی است. ساختمان این احساس را به مراجعه کنندگان می دهد که ظرافت موسیقی را از طریق طراحی فضا کشف کنند و آن را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.

درون ساختمان عرصه ها در چندین سطح تعبیه شده اند که توسط چند ناحیه به هم متصل شده اند. این ساختمان 6 طبقه با 186 هزارفوت مربع بین دانشگاه و مرکز شهر آیوا واقع شده است و تجارب دانشگاهی و شهری را در بر می گیرد. این مجموعه چند منظوره شامل یک سالن کنسرت با گنجایش 700 صندلی، سالن سخنرانی 200 نفره، سالن اجرایی و مدیریت ارگان ها، کتابخانه موسیقی، اتاق های تمرین، کلاس های آموزشی، استودیوهای مرتبط با هیئت های علمی و فضاهای عمومی است. 

عرصه سالن کنسرت در پایین ترین نقطه از مجموعه قرار دارد که با خیابان برلینگتون و و فضاهای آموزشی همجوار است. دلیل قرار گرفتن سالن کنسرت در سطحی پایین این بوده که دسترسی افراد (پیر یا جوان) به سریع ترین شکل ممکن صورت گیرد. کلاس های آموزشی، سالن تمرین اپرا و محل اجتماع دانش آموزان در سطحی مابین طبقات منفی و سطح خیابان تعبیه شده که همگی زیر سالن کنسرت اصلی واقع شده اند. ترکیب پنل های کامپوزیت آلومینیوم با شیشه های شفاف و نیمه شفاف، سایه ظریفی از ترکیب فلز و شیشه را ایجاد کرده است. مهم ترین ویژگی این مجموعه سیرکولاسیون و ارتباط فضایی منظم بین کاربری ها می باشد. 







































تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6842.html