طراحی داخلی فروشگاه با بازیافت 60 هزار قوطی نوشیدنی

تحریریه معماری آرل
بازیافت مواد و طراحی داخلی فروشگاه کیف و کفش لوکس و باکیفیت توسط قوطی های بازیافتی و فناوری 3D Print یک موضوع تئوریک نیست. شما می توانید پلاستیک های مصرفی در زندگی مان را کپه ای آشغال بنامید، اما با نگاهی مختصر به فروشگاه لاکچری کیف و کفش لندن در میابیم که فلسفه بازیافت و صفر کردن هزینه اتلاف مواد در مورد این پروژه بسیار صادق است. 

فروشگاه تازه تأسیس خیابان ریجنت لندن توسط نسخه های چاپی سه بعدی طراحی شده که تقریباً همه متریال آن از بطری های پلاستیکی یک بار مصرف تهیه شده است. برند Bottletop با همکاری طراحان Krause و Ai Build برنامه ساخت فروشگاه با این رویکرد را هماهنگ کردند. این دو گروه با پرداخت یک سری هزینه و در اقدامی جالب بطری های دور انداخته شده در هند را جمع آوری کردند و سپس طی فرایند بازیافت از پلاستیک ها به عنوان مواد اصلی ساخت پنل های دیوار، دکوراسیون داخلی و اِلمان های معماری بهره بردند. جالب اینجاست که محصولات فروشگاه Bottletop توسط دستگاه چاپ سه بعدی ساخته می شوند و شیوه جدیدی از مد و فشن را برای دنیای طراحی تعربف کرده اند. 

فرایند تبدیل و بازیافت مواد دارای یک مقر اجتماعی است. "ReFlow" یا همان جریان مجدد یک شرکت هلندی است که تارها و رشته های پلاستیکی بازیافت شده برای دستگاه های چاپ سه بعدی را تهیه می کند. این شرکت عنوان کرده که بخشی از سود خود را در اختیار پروژه های محلی قرار می دهد تا آنها هم بتوانند جریان اقتصادی خود را با طراحی منحصربه فرد و زیبا افزایش دهند. این کمپانی در وبسایت خود اعلام کرده: مأموریت ما این است که زندگی 40 میلیون جمع کننده ضایعات پلاستیکی را که روزانه کمتر از 2 دلار درآمد دارند را تغییر دهیم.






تحریریه معماری آرل
منبع:inhabitat.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6835.html