طراحی دانشگاه بین المللی سنگاپور با رویکرد معماری پایدار

تحریریه معماری آرل
طراحی مدرن دانشگاه بین المللی سنگاپور یک همکاری بزرگ بین گروه معماری Serie A و معمارن سنگاپوری است که تلاش شایان توجه این همکاری در ارائه کانسپتی بود که انرژی مصرفی ساختمان را به عدد صفر می رساند. سازه ساختمان به نحوی است که تعبیه 1200 پنل فتوولتائیک بر روی آن راحت بوده تا نیازهای انرژی این مجموعه در مقیاس گسترده ای حل شود. علاوه بر تعبیه پنل های جاذب انرژی، سیستم خنک کننده در مجموعه قرار گرفته که توسط تهویه طبیعی کار می کند. این ساختمان پنج طبقه دارای 100 فضای یادگیری که دانشجویان آن در مقاطع گوناگونی به فعالیت می پردازند.

اهداف طراحی این مجموعه به صورت پایدار به این دلیل بوده که دانش آموزان این مجموعه اهمیت این ویژگی را به صورت فیزیکی لمس کنند. حتی خود مجموعه هم یک مورد مطالعاتی از بهینه سازی انرژی برای دانشجویان این مجموعه و یا مدارس دیگر به شمار می رود. دانشکده طراحی و محیط زیست سنگاپور یکی از مهم ترین مراکز آموزشی جنوب شرقی آسیا به شمار می رود که رشته های معماری، عمران، طراحی صنعتی و اقتصاد املاک و مستقلات در آن تحصیل می شود.

در مرکز مجموعه برای هر رشه یک استودیو 70 متری تعبیه شده تا گردهمایی و مکاتبات درون گروهی به این فضا اختصاص یابد. همچنین استودیوهایی کوچکی برای گروه های کوچک تر و فعالیت های بین گروهی تعبیه شده که مناطق استراحت (Rest area) نامگذاری شده اند. پوسته و نمای شفاف ساختمان برای نورگیر بودن اکثر عرصه ها در نظر گرفته شده است. به همین دلیل سقف مجموعه به نحوی طراحی شده که از برخورد نور مستقیم جلوگیری کند و سایه پویایی را برای مناطق نورگیر خلق نماید.











تحریریه معماری آرل
منبع: dezeen.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6825.html