طراحی داخلی تلفیقی کافی شاپ و مسافرخانه

تحریریه معماری آرل
طراحی داخی کافی شاپ و مسافرخانه COO برنده جایزه مسابقه Asia AHEAD 2017 در بخش طراحی و دکوراسیون داخلی شد. این مسافرخانه با هدف جذب مسافران جوان و ارائه خدمات لوکس و استاندارد با هزینه ای کم طراحی شده است. طراحی خود این مکان با بودجه ای محدود بوده و سعی شده تا از بهترین المان های معماری در طراحی پروژه به کار رود. مسافرخانه و کافی شاپ COO در سنگاپور واقع شده و از یک تِم کاملاً هنری با خصوصیات فانتزی دهه اخیر به اجرا رسیده است. 

موقعیت این پروژه بین سال های 1930 تا 1950 به عنوان مسکن عمومی مورد استفاده قرار می گرفته که در حال حاضر میزبان تعداد کافه و رستوران می باشد. مسافرخانه COO با هدف جذب رهگذران برای صرف نوشیدنی و غذا، و همچنین مسافرانی است که به دنبال یک فضای ارزان بوده طراحی شده است. طراحی داخلی فضای این پروژه بر اساس تاریخچه منطقه ای ساخته شده است. نقش و نگارها و اسکیس تمام دیوارها همگی با دست صورت گرفته تا از ایجاد هزینه های اضافه جلوگیری شود. مالکان که از ذوق هنری برخوردار بودند، خود شروع به ترسیم این تصاویر کرده تا سلیقه آنها در فضا حکم فرما باشد. این استراتژی یک حرکت انتزاعی بود که از میراث و معماری محلی الهام گرفته بود. 

نورپردازی فضاها توسط لامپ نئون در محیط مشکی بسیار خلاقانه بوده است. بخصوص اینکه نور، رنگ و نقاشی های گرافیتی فضا به لحاظ بصری بسیار هماهنگ هستند. برو روی دیوارها طرح، تصاویر گرافیکی و متن لیست غذاها ترسیم شده است. اما بخش مسافرخانه این مجموعه مانند خوابگاه های داشنجویی اقتصادی است. فضاهای خواب در 68 اتاق تعبیه شده اند که جمعاً در 11 طبقه قرار دارند. تخت های کوچک با حداقل رعایت حریم به این دلیل بوده که تعداد بیشتری بتوانند از این مکان اقتصادی استفاده کنند. 

تحریریه معماری آرل
منبع: dezeen.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6823.html