طراحی داخلی آپارتمان 64 متری

تحریریه معماری آرل
معمار: Oficina Conceito Arquitetura
موقعیت پروژه: پورتو آلگرو، برزیل
متراژ پروژه: 64 متر مربع
سال اجرا: 2017

در قلب محله پورتو آلگرو برزیل یک آپارتمان کوچک قرار دارد که تمام فضاهای آن برای یک زن و شوهر پزشک جوان بازسازی و مرمت شده است. این دو نفر مدت ها بود که این آپارتمان را خریداری کرده و برای بازسازی فضاها و طراحی دکوراسیون داخلی آن برنامه ریزی کرده بودند. طراحی داخلی این آپارتمان مسکونی 64 متر با ادغام فضای آشپزخانه با اتاق نشیمن آغاز شد که سپس با مدرن کردن فضاها و سازماندهی عرصه های کاربر، محیط آرام و عملکردگرایی را برای این دو نفر  به وجود آمد. 

معماران با برنامه ریزی دقیق جای آشپزخانه را تغییر دادند، و حمام را با هزینه ای اندک بازسازی کردند. دفتر کار این دو نفر به عنوان یک فضای متصل کننده عرصه های عمومی و خصوصی است تا علاوه بر ایجاد یک محیط شخصی از صمیمت کافی برای جمع بیش از دو نفر برخوردار باشد. علاقه این دو نفر به موسیقی، سینما و هنر باعث شد تا طراحان برخی از ویژگی های ساده اما خلاقانه خود را در طراحی این پروژه به کار ببرند. 

دیوار ناهارخوری جزء آن المان های معماری است که بر اساس علایق کارفرما طراحی شده و بدیهی است که نیازهای روحی و شخصی کارفرما در پروژه در نظر گرفته شود. این دیوار توسط یک هنرمند محلی نقاشی شده که توازن مناسبی بین رنگ و فضا ایجاد نموده است. طراحی ساده دیوار، کف و المان های دکوراسیون به همراه یک رنگ ملایم و نورپردازی صحیح، از شاخصه های طراحی این آپارتمان کوچک به شمار می رود. 






























تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6820.html