تعریف جامعه طراحی دیجیتاله از گروه معماری MVRDV

تحریریه معماری آرل
همه مطلع هستیم که تعریف طراحی در این بازه زمانی بسیار متفاوت بوده که بیشتر و بیشتر به عنصر کلیدی شکل گیری دنیای ما و حتی جهان بعد از ما می باشد. کلمه طراحی حامل فرایندهای جدید تفکر به سوی جوامع جدید خواهد بود. طراحی در مورد مراحل قبل از فاز اجرا و ساخت است. محصولات دنیای ما را متبلور می کنند، و ماشین آلات محصولات را به تحول می رسانند. جامعه ای که هسته اصلی پی ریزی اش طراحی بوده و با سرعت بی نهایتی در حال ساخت و ساز، و گسترش شیوه های هوشمند باشد، مقدمات ظهور به یک دنیای دیجیتاله را فراهم می سازد. حال سوالاتی که مطرح می شود این است که چگونه این طرز فکر را منتقل کنیم؟ چگونه آن را تجربه کنیم؟ چه تغییراتی را می توانیم متصور شویم؟ چطور نقطه اشتراک این تغییرات را به سرانجام برسانیم؟ "این چیزهای کوچک می توانند دنیا را بزرگ کنند..... و این چیزهای بزرگ می توانند به صورت متوالی کوچک شوند."
گروه معماری MVRDV سعی کرده با برگزاری نمایشگاه دوسالانه چین، به اهمیت دنیای دیجیتال در فرهنگ طراحی پاسخ کوتاهی دهد. در ادامه بخشی از ویژگی های این نمایشگاه منحصربه فرد را مشاهده می نمایید.

گروه معماری MVRDV طراحی برجسته ای از نمایشگاه دوسالانه طراحی و نقش دانش دیجیتال در آن را در شهر شِنزن چین ارائه نمود. در این نمایشگاه تیم MVRDV به بررسی و پرداخت فرم های خلاقانه که طراحی و تولید آن توسط ابزار دیجیتال صورت گرفته پرداخته است. سوالی که مطرح می شود این است که طراحی یک نمایشگاه چگونه می تواند تفکر و روش های طراحی دیجیتاله را شناسایی می کند؟ برای پاسخ به این سوال گروه MVRDV یک فضای هزارتو مانند را ارائه کرده که شامل 2 طبقه مجزا بوده و فضاهای متفاوتی را برای طراحی ها و طراحان به نمایش می گذارد. در حالی که بین این دو طبقه توسط یک نیروی هم افزایی حسی مشترک و متفاوتی را چه از سالن اصلی نمایش و چه از طبقه بالا به بازدیدکنندگان منتقل می کند. 

سالن نمایش شامل دو طبقه است:

طبقه اول: محصولات

در طبقه اول هزارتویی از ایده ساخته شده است. این طبقه مانند جورچینی پر پیچ و خم از اتاق هایی است که طراحان در آن شروع به ساختن دنیایی جدید می کنند. همه اتاق ها دارای عنصر متمرکز منفردی هستند تا بتوانند در کلیت طبقه منعکس یابند. بازدیدکنندگان می توانند از اتاقی به اتاق دیگر بروند و کارهای هنرمندان را به خوبی مشاهده و درک کنند. 

طبقه دوم: سازنده ها

در طبقه دوم و بالاتر از فضای نمایش که در زیر سطح دوم واقع شده، پله ها شما را به سطحی بالاتر هدایت می کنند که کف این طبقه شیشه ای است و شما می توانید از سطحی بالاتر سازندگان، محصولات و طراحان را مشاهده نمایید. کانسپت این فضا به یک سالن رقص تشبیه شده، به صورتی که بازدیدکنندگان می توانند حرکت سیال وار پایین را حس کنند. در این فضا بازدیدکنندگان می توانند هر آنچه در پایین اتفاق می افتد مشاهده کنند و به خوبی با فرایند تولید محصولات بروز و آینده تعامل داشته باشند. این یک فضای زیباست که از پایین به تصویر کشیده شده است. 

مولد

اختراعات گذشته به منابع امروزی وابسته هستند و به نوعی یک جامعه را تعریف می کنند که به تفکر و عملکرد طراحان اشاره دارد. عرصه مولد در این نمایشگاه به منظور مواجه شدن با همبستگی بین گذشته و آینده است، و در عین حال این مکان نیم نگاهی به آینده دارد.

تروا، شهری تکامل یافته

شهرهای جدید لایه لایه ایجاد می شوند. پیشنهاد ساخت موزه این مجموعه هنری از کاوش های شیلمان در مورد شهر تاریخی تروا الهام گرفته است. این تحقیقات نشان دهنده تغییر و تحول ساخت یک شهر در طول تاریخ می باشد. آینده توسط ایده های نوآورانه ای ساخته شده که می تواند منجر به ظهور شهری تکامل یافته شود.
همه این اتاق ها، ایده ها، محصولات و سازنده ها ممکن است به عنوان ارائه ای پانوراما برای ساخت فرهنگ باشد، و اینکه چطور یک طرح یا طراحان می توانند به ساخت یک دنیای شجاع جدید کمک کنند.










تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6770.html