طراحی کافه قنادی مینیمال Tetê

تحریریه معماری آرل
معمار: caracho architects
موقعیت پروژه: سائوپائولو، برزیل
زیربنای پروژه: 315 متر مربع
سال طراحی: 2016

کافه قنادی Tetê در گوشه ای دنج از یک خیابان خلوت قرار گرفته و به مانند نگینی کوچک و ساده در قلب ساختمانی خاکستری می درخشد. طراحان با ایجاد یک ویترین سراسری در نمای اصلی در نظر داشته اند که دید عمومی نسبت به مغازه را افزایش دهند. برجسته سازی فضای داخلی توسط نورپردازی گرم و مطبوع در فضایی با قاب های ساده ایجاد شده است. کلیت طراحی داخلی هم بر اساس یک فرم مکعبی شکل ساده ارائه شده است. 

تمام جنبه های فضای داخل بر حسب یک رابطه دوگانه به نمایش درآمده: کاربری و نمایش. این ویژیگی هم در ظاهر هندسی ساختمان، و هم در رنگ و لعاب متریال به چشم می آید. ارائه مبلمان و دکوراسیونی ساده در عین کاربرپسند بودن فضا از ویژکی های یک کافه قنادی به شمار می رود. نیازی به ایجاد المان های اضافی نبوده و با تقسیم بندی فضا با سیرکولاسیون استاندارد می توانیم یک واحد تجاری با رویکرد تولید و خدمات ارائه دهیم. مشتریان می توانند از این شیرینی پزی اقلام خود را خریداری کنند، یا برای نوشیدن یک قهوه و کیک از فضای کافه تریا بهره ببرند. 

فضاسازی این مکان به نحوی است که با قرار دادن یک پلان فشرده، منطقه تولید، خدمات و فروش در سه طبقه قرار گرفته است. طبقه دوم مجموعه شامل بخش خدمات و انبار می باشد که کارکنان به عنوان فضای شخصی و ذخیره سازی مواد از آن بهره می برند. طبقه اول هم به قرارگیری تجهیزات سنگین تولید شیرینی و نان، یا به عبارتی "منطقه گرم" اختصاص یافته است. طبقه همکف هم ویترین مغازه بوده که به دفتری کوچک، ویترین، مبلمان و دکوراسیون اختصاص یافته است. 

















تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6749.html