طراحی و بازسازی فرودگاه مارسی توسط نورمن فاستر

تحریریه معماری آرل
گروه معماری فاستر و همکاران برنده مناظره برای طراحی یک فرودگاه بزرگ مارسی فرانسه با قابلیت پوشش 12 میلیون مسافر در سال شد. تیم طراحی نورمن فاستر قرار است طی یک برنامه دو مرحله ای ساختمان جدیدی را به مجموعه قدیمی فرودگاه که از سال 1960 بدون تغییر مانده اضافه کند. این فرودگاه ابتدا توسط فرناند پویلون طراحی شده و در سال 1992 با حفظ فرمت اصلی توسط ریچارد راجرز در قسمت آشیانه ها بازسازی شد. فاز اصلی طراحی فرودگاه خلق یک ساختمان بزرگ در قلب مجموعه می باشد که شامل ورودی 22 متری بوده تا بتواند رفت و آمد تعداد زیادی از مسافران را پوشش دهد. 

با توجه به ساختار ساختمان اصلی در سال 1960، تعبیه ساختمانی با یک خط آسمان بزرگ و فضای نورگیر در داخل مد نظر قرار گرفته است. گرانت بروکل رئیس آتیله طراحی فاستر و همکارن عنوان داشته: فرودگاه مارسی به طور مداوم در طی این 60 سال گسترش یافته و در حال تغییر و تحول بوده است. هدف ما طراحی یک ساختمان سخاوتمندانه بود که تمام عرصه های داخلی را به نمای بزرگ بیرونی متصل کند و به فضایی برای خوشامدگویی مسافرین تبدیل گردد. 

ترمینال جدید دارای یک تراس پانورامیک می باشد که منظره فرودگاه و چشم انداز آن را در اختیار مسافرین قرار می دهد. فاستر و همکاران در مطبوعات خود عنوان کرده: روابط بین ساختمان جدید و قدیمی به خوبی قابل مشاهده می باشد. فضای داخلی مانند یک ابر شناور از ساختمان به ساختمانی دیگر در جریان است و شامل پلانی انعطاف پذیر می باشد. 










تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6744.html