11 سؤال که باید قبل از طراحی یا طراحی مجدد محل کار پرسیده شود

تحریریه معماری
به گفته بلیک زالکبرگ رئیس OFM، هنگام طراحی یا طراحی مجدد محل کار لازم است که چگونگی تأثیر فضا بر کارکنان و مشتریان را مدنظر قرار دهیم. از این روش می توان راه اندازی و تغییر در ارتباطات درون دفتر را ایجاد کرد، بگونه ای که اولین تصویری باشد که از شرکت در ذهن مردم ایجاد می شود و این تصویر همان شخصیت برند یک شرکت در عموم مردم است. 
ارزش های شرکت بتدریج در بافت فضای کار تزریق می شوند، بازخورد مردم، انتخاب رنگ و متریال ها نمایانگر خیلی چیزها در مورد رفتار و عادات و شخصیت یک برند را نمایش می دهند.
در این مطلب، لیست مجموع پرسش هایی که در طراحی یک دفتر کار مهم و موثر می باشند و اغلب نادیده گرفته می شود جمع آوری شده است، شما چه در حال آماده سازی برای شروع به کار باشید، چه به مکان جدیدی نقل مکان کرده باشید یا در فکر طراحی مجدد محل کار خود باشید. پاسخ گویی به این سوالات راه گشا خواهند بود، همراه آرل باشید..

1. فرهنگ و ارزش های شما برای فرآیند استخدام و ابقاء چه می باشد؟

با نگاه کردن به مدل کسب و کارتان، فرهنگ دفتر کارتان و فرآیندهای کلی استخدام و اهداف کسب و کار شروع کنید. سپس، بعنوان یک نقطه شروع، به انتخاب های طراحی که این ارزش ها را تقویت می کنند بیاندیشید.

2. ساختار مدیریت شرکت چیست؟

اگر شرکت شما یک سلسله مراتب مسطح داشته باشد، ممکن است بیشتر از یک دفتر کار باز و مناطق عمومی شیک تر داشته باشید. اگر ساختار شرکت بیش از یک مدیریت داشته باشد، ممکن است یک فضای باز و چند فضای بسته نیاز باشد که بطور دوره ای توسط همه مورد استفاده قرار گیرند.

3. اندازه شرکت در مدت 1، 3 یا 5 ساله چقدر تغییر خواهد کرد؟


مهم نیست که یک شرکت خانوادگی کوچک باشد یا یک شرکت بزرگ، سؤال درمورد شرکتی است که به طراحی آن اهمیت داده اید. اگر انتظار می رود، شرکت به سرعت رشد می کند، باید اتاق را ترک کنید و فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. اگر اندازه شرکت قرار است کاهش یابد، باید از فضاهای بی استفاده بزرگ اجتناب کنید، هم از جنبه هزینه و هم از جنبه روحی به صرفه خواهد بود.

4. آیا مدل کسب و کار بر همکاری داخلی متکی است؟


اگر کارکنان شرکت در همکاری مداوم با اعضاء تیم هستند، مطمئن شوید که مبلمان دفتر کار انعطاف پذیری و تحرک لازم را فراهم می آورد. قابلیت شارژ، سطوح وایت برد و راحتی عمومی این فضاها را در دفتر کارتان به پرکاربرد ترین مکان ها تبدیل می کند.

5. آیا مشتریان یا شرکای تجاری همیشه از محل کار بازدید می کنند؟

اگر از مهمانان مهم در دفتر کار پذیرایی می شود، حتی بطور مقطعی، یک محل پذیرایی جذاب، یک اتاق هیئت مدیره یا یک محل جلسه شیک با تزئینات کوچک مانند آثار هنری سفارشی نیاز دارید تا اولین دیدار، تصویری مناسب در ذهن تداعی کند.

6. آیا کارفرما یا اعضاء تیم نیازهای خاصی دارند؟

اگر یک فضای انتظار برای مشتریان در محل کارتان دارید، آیا راحت است؟ آیا یک سرویس بهداشتی قابل دسترس دارید؟ آیا فضایی برای کار با لپ تاپ درنظر گرفته اید، آیا فضایی برای نگهداری از کودکان یا ساکت نگه داشتن آنها و نوشیدن قهوه دارید؟ این فضاها برای چه تعداد افراد درنظر گرفته شده است؟

7. آیا در سازمان  مکان هایی برای ذخیره اطلاعات حساس در نظر گرفته شده است؟

اگر کارکنان به مسائل مالی، قانونی یا شخصی مردم رسیدگی می کنند، انتقال حس جدیت در کارکنان و مشتریانی که از محل کار شما بازدید می کنند، بسیار حائز اهمیت است. دفاتر خصوصی تر، رنگ های تیره تر و مبلمان سنتی تر را در این مکان های خاص قرار دهید.

۸. توفیقات اجباری!


برخی شرکت‌ها دریافته‌اند که ایجاد امکان روابط دوستانه بین کارمندان بخش‌های مختلف می‌تواند مفید باشد. یکی از راه‌‌‌های این کار، درنظر گرفتن کافه‌تریایی مرکزی یا کافه‌تریایی در اداره است. استیو جابز، در پیکسار،‌ حمام‌ها را یکجا قرار داد تا ملاقات‌ها و مواجهه‌های غیرمرسوم و شخص به شخص  را تقویت کند.

۹. کارمندان چگونه خود را به سر کار می‌رسانند؟


آیا اکثر کارمندان از مترو یا سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند یا با خودروی شخصی به محل کار می‌آیند؟ آیا از دوچرخه استفاده می‌کنند؟ آیا می‌خواهید یکی از روش‌های حمل‌ونقل را برتر از دیگری بدانید؟

۱۰. آیا شرایط بحرانی به‌راحتی قابل کنترل هستند؟

اگر شغل شما به‌گونه‌ای است که هرازگاهی، موقعیت‌های بحرانی در آن به‌وجود می‌آید که باید توسط همه‌ی افراد مورد توجه قرار بگیرد؛ ممکن است دفتری با فضای باز پیشنهاد شود که در آن، یک مدیر ارشد بتواند به‌راحتی خود را به مرکز اتاق برساند و توجه همه را برای بیان چیزی جلب کند.

۱۱. غذاخوری کارمندان کجا باید باشد؟

اکثر کارمندان بیرون غذا می‌خورند یا در اداره؟ آیا میوه یا قهوه‌ی رایگان برای آن‌ها سرو می‌شود تا آن‌ها را سرحال‌تر نگه دارد؟ آیا به کافه‌تریا نیاز دارید؟ آیا کافه‌تریای شما جایی برای ملاقات‌های گاه‌به‌گاه است یا در آن فقط کار انجام می‌شود؟


این‌ها فقط چند سؤال برای درنظر گرفتن تغییرات در اداره و کسب‌وکار است و شما با پاسخ به آن‌ها متوجه می‌شوید که متعاقباً فضای کار هم نیاز به تغییر دارد. اما هر تصمیمی که بگیرید، مهم‌ترین چیز فقط پاسخ دادن به سؤالات نیست بلکه باید با رویکردی منطقی به سؤالات جواب داد.
بعد از همه‌ی این‌ موارد، اگر شرکت شما فرهنگ و ارزش‌‌های صحیحی ندارد، تمام مبلمان دنیا هم به‌کار برده شوند نمی‌توانند تغییری ایجاد کنند.

بلیک زالکبرگ(Blake Zalcberg)، رئیس OFM، تولیدکننده‌ی مبلمان خانواده و توزیع‌کننده‌ی مرکزی در کارولینای شمالی، با مراکز توزیعی در آنجا و کالیفرنیا، کانزاس، پنسیلوانیا و ایالت واشنگتن است. برای بیش از بیست سال، او از طریق شبکه‌ی فروش در سراسر کشور،‌ مبلمان مقرون‌به‌صرفه و با کیفیت ارائه داده است و آخرین مفاهیم و طرح‌ها را برای بازارهای مختلف ازجمله خانه و مهمانی‌؛ تجارت ، دولت ، سلامتی و تحصیل ارائه داده است. OFM از طریق همکاری با تولیدکنندگان مکزیکی، تایوانی و چینی، مبلمان را با بالاترین استانداردها طراحی می‌کند که از طریق خرده فروشی‌های مختلف، کاتالوگ‌های الکترونیکی و نمایندگی‌های آنلاین شامل Staples، Wayfair، Overstock و مبلمان اداری ملی(National Business Furniture) به فروش می‌رسد.

تحریریه معماری آرل
منبع :آرل ، آرک دیلی



لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6727.html