11 تجربه که شما را در ورود به شرکت معماری یاری خواهد کرد

تحریریه معماری آرل
شما انجامش دادید! شما این سال های سخت و سنگین تحصیل در رشته معماری را به پایان رسانده اید، نمونه کارها و دوره های مختلفی را کامل کرده اید و اولین کار خود را با یک شرکت معماری به ارمغان آورده اید. همه به شما گفته اند که کار در یک شرکت تفاوت بسیاری با آن‌چه که در دانشگاه خوانده اید دارد اما تا زمانی که خودتان آن را تجربه نکنید، متوجه این موضوع نخواهید شد. هنگامی که سوالات بزرگ زندگی خود را در مورد موفق ماندن در خارج از دانشکده معماری حل می کنید، هنوز باید یاد بگیرید که در یک روز کاری چگونه کار کنید. منحنی یادگیری‌ شیب‌دار است و می‌تواند کاملا نا امیدکننده باشد اما چند مهارت وجود دارد که اگر شما آن را یاد بگیرید می توانید به محض شروع کار به موفقیت برسید.

1- شما ممکن است طراحی های زیادی انجام ندهید

در نگاه اول ممکن این موضوع غیر ممکن باشد، همه ما داستان‌های مربوط به کارمندان جدید و کارهای ساده ای که اوایل باید انجام دهند شنیده‌ایم که بسیار ما را شگفت‌زده کرده است. در حالی که لزوما اینطور نیست، انتظار نداشته باشید که در روز اول خود در دفتر معماری، یک کار بزرگ طراحی را به شما بسپارند. البته این موضوع بستگی به نوع و اندازه شرکتی دارد که برای آن کار می کنید. شرکت کوچک‌تر به احتمال زیاد به شما در زمینه کارهای متنوعی از جمله کارهای طراحی کمک می کند در حالی که شرکت های بزرگ‌تر اغلب کارکنان خاصی برای کارهای اختصاصی تر دارند. این‌که تحت چه شرایطی بهتر عمل می‌کنید بستگی به شما دارد و شما نباید از خود انتظار داشته باشید که اولین بار آن‌ را کاملا درست انجام دهید. اگر شما از نوع وظایفی که به شما داده شده‌ است خوشحال نیستید، همیشه می‌توانید از سرپرست خود در مورد سایر مسئولیت های دیگر سوال بپرسید اما ممکن است این به شما کمک کند تا تعریف ذهنی خود را از "طراحی" گسترش دهید. حتی تعهدات ظاهری که ممکن است به شما داده شود، نیاز به تفکر و تصمیم‌گیری دقیق دارد و شما می‌توانید تمام کاری که می‌خواهید انجام دهید را با اجرای تفکر طراحی که در برابر شما توسعه پیدا کرده است، طراحی کنید.

2- کلید اصلی روابط

شبیه سازی چیزی که در دانشگاه دشوار و کلیشه ای به نظر می‌رسد، نقش ارتباطی بین افراد مختلفی است که همیشه در طراحی و ساخت یک ساختمان مشارکت دارند. در حالی که اکثرا معماران این موضوع را فراموش کرده اند، میزان هماهنگی و ارتباط بخشی در روز کاری، می‌تواند برای افراد استخدامی جدید تعجب برانگیز باشد. از معماران انتظار نمی‌رود که تمام دانش و تخصص لازم برای ساخت یک ساختمان را از ابتدا تا انتها داشته‌باشند، اما انتظار می رود که هماهنگی و برقراری ارتباط بین همه افرادی که این دانش عمومی را تشکیل می دهند، این کار را  تسهیل کند. کیفیت ارتباط می تواند یک پروژه، حتی شاید راحت تر از کیفیت طراحی ساختمان به موفقیت یا شکست برساند. اگر چیزی را نمی‌دانید خجالت نکشید، فقط فرد مناسب را پیدا کنید.

3- سوال بپرسید


همه سوالات خود را بپرسید. ممکن است موضوعی واضح باشد اما این یکی از مهمترین چیزهایی است که زمانی در این زمینه شروع به کار کردید، می‌توانید انجام دهید. بعضی افراد از این تردید دارند شاید سوال پرسیدن کمبود دانش آن‌ها را نشان دهد و یا با این قضیه نمی‌توانند کنار بیایند که حرف فردی را قطع کنند تا به جواب سوال خود برسند، اما اعتماد کنید. برای آنان بهتر است که توضیح دهند تا این‌ که شما خودتان حدس بزنید و کار اشتباهی انجام دهید. چرا که برخلاف دانشگاه، اشتباه کرن در کار می‌تواند منجر به هدر رفتن وقت و هزینه واقعی شود. آیا شما باز اشتباه خواهید کرد؟ مطمئنا، اتفاق می افتد اما بهترین راه برای کم کردن ریسک اشتباه، یادگیری و نشان دادن علاقه خود است، که این موضوع  را با پرسیدن هر سوالی که به ذهتنان می رسد، به سرپرست خود نشان می دهید.

4- یادگیری را ادامه دهید

موضوع مهم این است که هرگز یادگیری را متوقف نکنید و هرگز کنجکاوی که در دانشگاه داشتید را ازدست ندهید. دانشگاه معماری پایه و اساس مهمی را ایجاد می کند، اما هنگامی که شما به سمت دنیای واقعی بروید، می توانید احساس کنید که همه چیز را نمی دانید و باعث شود که احساس نا امیدی به شما دست دهد. در عوض، به این موضوع به‌عنوان یک فرصت نگاه کنید. هیچ راهی برای یادگیری بهتر از انجام دادن آن نیست شما با کارکردن در یک شرکت، شانس این را دارید که هر روز نکات جدیدتری را یاد بگیرید. هیجان داشته باشید و آماده یادگیری باشید تا همواره منحنی صعودی یادگیری را طی کنید.

5- به همکاران خود توجه کنید

اگر بتوانید با همکاران خود رابطه دوستانه پیدا کنید، روز کاری شما لذت‌بخش‌تر خواهد شد. علاوه ‌بر‌ مزیت‌های اجتماعی، می‌توانید از همکاران حرفه ای تر از خود اطلاعات بیشتری را یاد بگیرید. همکاران شما احتمالا دارای زمینه های متنوعی هستند که به آنها یک دیدگاه خاص می‌دهد و یا ممکن است در مورد موضوعاتی مهارت منحصر‌به‌فری داشته باشند که آن‌ها را از بقیه جدا کند. مردم معمولاً دوست دارند درمورد خودشان صحبت کنند اگر با آن‌ها صحبت کنید و درمورد علاقه‌مندی های آن‌ها بپرسید، احتمال این وجود دارد که کاملا درمورد خود شروع به صحبت کنند و از این راه، شما از آن‌ها چیزهایی یاد بگیرید. مخصوصا اگر شرکت دارای نیروهای متخصص طراحان داخلی، برنامه‌ریزان، مهندسان و هر شخض دیگر را دارا باشد، این موضوع بیشتر صحت پیدا می‌کند. یادگیری از افراد مختلف می تواند مفید و جالب باشد که از دیدگاه‌های گوناگون به یک موضوع نگاه کرد و در مورد روند طراحی بیشتر یاد گرفت.

6- هر اندازه که می‌توانید در جلسات مختلف شرکت کنید و سایت های مختلف را ببینید


اگر فرصت آن را دارید، یک راه عالی برای یادگیری درمورد روند ساخت و طراحی این است که در جلسات مختلف شرکت کنید و سایت های مختلف را ببینید. به‌علاوه، چه چیزی هیجان انگیز تر از دیدن ساختمانی  که شما در ساخت آن همکاری داشته اید و آن را تبدیل به فضای فیزیکی کرده اید وجود دارد؟ دیدن یک چیز مستقیم باعث گذر از حوزه تئوری می‌گردد و یک راه فوق‌ا‌لعاده برای یادگیری درمورد روند کار می‌باشد. حتی اگر احساس می‌کنید برای شرکت در جلسات به کیفیت مورد نظر نرسیده‌اید، شرکت در آن‌ها بی فایده نمی‌باشد و مطمئن باشید که به نکات خوب و جالبی دست خواهید یافت.

7- شرکتی را انتخاب کنید که فضای آن با شما هماهنگ باشد

همانطور که قبلاً ذکر کردم، کاری که انجام می‌دهید بستگی به نوع شرکت شما خواهد داشت اما علاوه‌ بر‌ این موضوع، بیشتر استخدامی ها از یک سطح شروع می‌شوند. تفاوت عمده در فضا و محیط شرکتی که انتخاب می‌کنید، می‌باشد. شما حداقل 40 ساعت در هفته در محل کار خود خواهید بود. پس اگر آن‌جا را دوست داشته باشید، زندگی لذت‌بخش تری را خواهید داشت. اولویت ‌ها متفاوت هستند اما طبق دستورالعمل‌های عمومی، شرکتی را باید انتخاب کنید که با نحوه کار شما مطابقت داشته باشد. اگر شما در محیط آرام و بی سرو صدا کار موثرتری انجام ‌می‌دهید، بنابراین محل کار با دفتر باز را انتخاب نکنید و یا اگر از داشتن ارتباط با سایر همکاران انرژی می‌گیرید، یک محیط خلوت برای شما مناسب نمی‌باشد. به عنوان فرد تازه کاری که در آن شرکت هستید، باید به فکر داشتن مدیری باشید که برای پیشرفت به عنوان یک طراح و یک معمار، شما را تشویق کند.

8- با مجوز شروع کنید

اگر در آینده، به دنبال مجوز خاصی هستید، می‌توانید برای سریع تر رسیدن به آن، یک سرپرست باتجربه معماری پیدا کنید و مطمئن شوید که برای کار کردن برای آن‌ها اعتباری دریافت می‌کنید. حتی اگر احساس می‌کنید به اندازه کافی آماده نیستید، ساده ترین راه شروع به مطالعه است زیرا که هنوز ذهن شما به تحصیل عادت دارد. اگر شرکت شما یک گروه مطالعه دارد، به آن بپیوندید وگرنه خودتان شروع کنید و همکارانتان را هم درگیر کنید. یک شبکه پشتیبانی می‌تواند در هنگام کار بر روی مجوز، مفید باشد. به خاطر داشته‌باشید که دادن کمی مسئولیت به خود و همکاران خود برای پاسخگویی به اهداف مطالعه مفید می‌باشد.

9- در مورد علایق خود صحبت کنید

درست مانند شروع یک گروه مطالعه، اگر شما دارای منافع و علاقه های دیگر هستید، آن را با سرپرستان و مدیران پروژه خود به اشتراک بگذارید و با آنها کار کنید تا بهترین بهره را از بودن در شرکت ببرید. یک شرکت خوب به شما برای دنبال کردن علایقتان کمک خواهد کرد و از شما بابت تخصص و اشتیاقی که به ارمغان می‌آوردید، قدردانی خواهند‌کرد. این کار ممکن است برای یک کارمند جدید یک تهدید و پریدن به سمت مسئولیت ها باشد اما می‌تواند باعث شخصی‌سازی حرفه شما و با ارزش‌تر شدن آن شود.

10- درگیر انجمن‌های خارج از کار شوید


شما نه تنها در شرکت جدید، بلکه در خارج از آن نیز باید فعالیت داشته باشید. اگر برای کار خود به یک شهر جدید منتقل شوید، راهی عالی برای شناختن جامعه خود می باشد و برقراری ارتباط با زمینه کاریتان بهترین کار این است که شخصا به آنجا برود و ببینید که همه چیز در مورد آن‌جا چگونه است. این کار می تواند به صورت کار داوطلبانه برای سازمان مورد علاقه شما، مانند کمیته های هنری، میراث فرهنگی، گالری ها و ... باشد و یا حتی با کار شما مرتبط نباشد. ورزش کنید، کتاب بخوانید و در انجمن ها شرکت کنید، امکانات زیادی در این موارد وجود دارد و تنوع زیادی را برای شما به ارمغان خواهد‌ آورد به طوری که احساس نمی‌کنید که تمام زمان خود را فقط مشغول کار بوده‌اید. شما نیاز به کاری دارید که زمان آزاد شما را پر کند.

11- اولین شغل شما ، شغل رویایی شما نیست

اخیرا فشار زیادی به فارغ التحصیلان وارد شده است که مستقیم به‌دنبال شغل رویایی خودشان بروند. صادقانه بگویم این اتفاق همیشه امکان‌پذیر نیست. خود را به خاطر این که به کار رویایی خود نرسیده‌اید، سرزنش نکنید. هرکار یک فرصت بازارزش برای یادگیری است که زمینه برای کار بعدی شما فراهم می‌کند. البته کار رویایی خود را فراموش نکنید فقط کمی صبور باشید و خود را مشغول کاری که درحال حاضر دارید کنید و تمام وقت خود را درگیر آن کنید. اگر احساس می‌کنید که در حال عادت هستید، شاید مقداری تغییر ولی مرتبط با حوزه کاری برای مدتی کارساز باشد. رشته معماری یک پایگاه عالی دانش است و روش تفکر خلاقانه و حل مسئله‌ای را آموزش می‌دهد که هرجا و هرزمان می‌توانید آن را انتخاب کنید. نگران طی کردن مسیر خطی برای رسیده به رویاهای خود نباشید و تمام تلاش خود را برای تمرکز بر روی کار فعلی بگذارید. با گذشت زمان، متوجه خواهید‌ شد که درمیانه راه بوده‌اید و قطعا تجربه و دانش با ارزش‌تری نسبت به زمان فارغ‌التحصیلی خواهید داشت.

تحریریه معماری آرل
منبع : آرک دیلی ، آرل


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6708.html