خانه ی سنتی به سبک معماری اتریشی

تحریریه معماری آرل
معمار: andreas volker architect
موقعیت پروژه: بروک، اتریش
متراژ پروژه: 512 متر مربع
سال طراحی و ساخت: 2014
بروک یک شهر کوچک واقع شده در منطقه سالزبورگ اتریش، در دره ی رود سالزاچ است. قسمت ورودی شمالی در سمت پیست معروف آلپاین گراسلاکنر به کوه های های تاورن و قله آلپاین منتهی می شود.

خانه ی محلی قدیمی "پرسبیتری" که در کنار کلیسای شهر نئوگوتیک واقع شده بود با قابلیت های محدود به شکل ساختاری ویران شده بود. پروژه ی خانه ی جدید محلی شامل تخریب ساختار موجود و جایگزینی آن با ساختمانی مدرن و کاربردی بود اما باعث پاکسازی قسمت بزرگی از سایت شد که باعث به وجود آمدن قسمت جدیدی در میدان شهر شد ؛ اقدامات فوق باعث خلق یک نقطه برای جمع شدن و ملاقات عموم شد که منطقه ی بروک به آن احتیاج داشت.

ساختار چوب این ساختمان در نما با کاشی سرخ سخت پوشیده شده است. روکش فلزی با یک لاک مخصوص پوشانده شده که جلوه ی رنگ خاکستری طبیعی را به خود می دهد و به این ترتیب یک رنگ با سطح یکنواخت ایجاد می شود. با وجود فقدان پیش آمدگی روی دیواره های پیش ساخته، تمرکز بر دوام و حفاظت از روکش های بام در نظر گرفته شده است. تمام دیوارها، سقف ها، کف ها و پنجره ها نیز با چوب کاج روکش شده اند، تا از صحت طراحی در کل ساختمان اطمینان حاصل شود.

از طریق یک پوشش مصالح ساختمانی و لعاب کارآمد، انرژی این ساختمان با مصرف حداقل مقدار انرژی گرمایی تامین می شود و در نتیجه هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد. به غیر از کارکردهای اداری، مانند دفتر ریاست، اتاق کنفرانس و آرشیو، این ساختمان همچنین دارای دو واحد مسکونی است : یک آپارتمان برای سرپرست و یک استودیوی اضافی ؛ مرکز اصلی خانه، سالن مجمع است که می تواند تا 60 نفر گنجایش داشته باشد (با استفاده از فضای مجاور، ظرفیت به 100 نفر هم خواهد رسید.)












تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6695.html