هاراگوچی و حوض نفت در40 سالگی موزه هنرهای معاصر

تحریریه معماری آرل
به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر، هاراگوچی پس از ۴۰ سال دوباره از «حوض روغن»اش دیدن کرد و این اثر را برای اقدامات مورد نیاز بازنگری کرد.
وی در دیدار با علی محمد زارع (رئیس موزه هنرهای معاصر تهران) گفت: ساختمان و بنای موزه هنرهای معاصر تهران پس از ۴۰ سال تغییری نکرده اما شهر تهران و خیابان‌های آن تغییر کرده است. من بیش از ۱۰ اثر در نقاط مختلف جهان کار کرده‌ام و این اثر در موزه هنرهای معاصر تهران به صورت ثابت ۴۰ سال نگهداری شده است و امیدوارم همچنان سال‌ها در موزه باشد.
این هنرمند ژاپنی گفت: فرهنگ ایران و ژاپن یک حس مشترک دارد و نگهداری این اثر که سکوت را نشان می‌دهد بیانگر همان حس مشترک است که در فرهنگ ایران وجود دارد و آن ساکت بودن و سکوت است. علی محمد زارع در این دیدار گفت: مایه خوشحالی است که هاراگوچی پس از ۴۰ سال به ایران آمده و با اثرش در موزه هنرهای معاصر تهران مواجه می‌شود. هنرمندان و جامعه هنری ایران هم از حضور هاراگوچی در ایران استقبال کردند و خوشحال شدند و از تلاش شیرین صباحی هم برای حضور هاراگوچی در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران قدردانی می‌کنم.
زارع در ادامه تأکید کرد: حضور هاراگوچی و بازنگری اثر «ماده و فکر» (حوض روغن) پس از ۴۰ سال این فرصت را فراهم می‌کند تا این اثر سال‌های طولانی همچنان در موزه هنرهای معاصر تهران باشد.

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6640.html