6 سریال و مستند معماری که بیشترین بازدید را در شبکه NETFLIX دارند

تحریریه معماری آرل
شبکه نتفلیکس (NETFLIX) فقط یک سرویس تلویزیونی آنلاین برای آرامش یا سرگرمی نیست. این شبکه توانسته یکی از عالی ترین و خلاقانه ترین ابزار آموزشی را در اختیار معماران و طراحان گذاشته است. نتفلیکس با ارائه 6 مستند و سریال دروازه جدیدی به معرفی و نقد آثار معماری گشوده است. این شبکه اینترنتی با ارائه 2 مستند بلند و 4 مجموعه تلویزیونی علاوه بر سرگرم کردن شما به گسترش دانش عمومی شما هم کمک می کند. به عنوان مثال در مستند آبستره: هنر طراحی به معرفی و تحلیل طراحی صنعتی، نقاشی، معماری و طراحی داخلی پرداخته اند و با افراد مشهوری همچون بیارکه انگلس و مایکل جردن مصاحبه شده است. در ادامه تریلر کوتاهی از هر 6 مجموعه برای شما قرار دادیم که می توانید خلاصه ای از سبک و کلاس آنها را مشاهده نمایید.
به نظر شما کدام مجموعه جذاب تر است؟

آبستره: هنر طراحی (Abstract: The Art of Design)

 
این مستند در یک مجموعه 8 قسمتی ارائه شده و با طراحان مشهوری هم نشینی کرده است. هر قسمت از این مجموعه به یکی هنرهای آبستره پرداخته و اساتید رشته های معماری، طراحی صنعتی، فشن، عکاسی و ... مهمان های برنامه می باشند.

طراح های بزرگ (Grand Designs)

 
این برنامه به میزبانی کوین مک هولد می باشد و به بررسی پروسه خانه هایی پرداخته که توسط مالکان ساخته شده اند و سطح معماری را به مرحله بالاتری ارتقا داده اند.

دوچرخه ها در برابر ماشین ها (Bikes vs Cars)

 
مستند دوچرخه ها در برابر ماشین ها به مصاحبه با برنامه ریزان شهری و مسائل مربوط به ترافیک شهری و مزایای رفت و آمد با دوچرخه پرداخته است. 

مینیمالیسم: مستندی درباره چیزهای مهم (Minimalism: A Documentary About the Important Things)

 
این مستند با افرادی مصاحبه داشته که ایده رویای آمریکایی به شیوه امروزی  را رد می کنند و به مبحث کمتر بیشتر است (Less is more) عقیده دارند.

اسرار قلعه های بزرگ بریتانیا (Secrets of Great British Castles)




 
با تماشای این مجموعه به تاریخ دان بزرگ دان جونز ملحق می شوید که سفری به گذشته دارد و از ساختمان های نمادین و قدیمی بریتانیا به همراه صاحبان بد نام آنها پرده برداشته است.

آسمان خراش های صفر درجه (Ground Zero Supertower)

 
بازگشت به دمای صفر درجه به بررسی مجتمع تجاری جهانی شهر نیویورک که جانیشن برج های دوقلوی سابق شده پرداخته است. 
کدام مجموعه جذاب تر است؟

تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6622.html