طراحی و دکوراسیون داخلی کتابفروشی چند منظوره

تحریریه معماری آرل
معماری: KOKAISTUDIOS
موقعیت: Ningbo / China
سال: 2017
در طراحی و تقسیم فضایی این فروشگاه، هم فروش کتاب و هم کتابخوانی در نظرگرفته شده است و به مشتریان اجازه نشستن، مطالعه، شرکت در ورکشاپ ها و رویداد های زنده را می دهد. همچنین محل مناسبی برای سازماندهی رویدادهای فرهنگی و اجتماعی برای تمام اقشار بازدید کننده به حساب می آید. در این میان فضاهایی چون سالن اجتماعات کوچک، بخش اختصاصی کودکان، چایخانه، کافی شاپ و شیرینی فروشی سامان دهی شده است. به طور کلی این مجموعه بستر مناسبی برای تجارب مختلف مشتریان و بازدیدکنندگان محسوب به شمار می رود.
این کتابفروشی در طبقه زیرزمین یک پلازا در مرکز شهر نینگبو واقع شده که سطحی به فرم L را اشغال کرده است. کل مجموعه در دوطبقه به مساحت 1600 مترمربع سامان دهی شده که به تازگی اشکوبی با مساحت 800 مترمربع به آن اضافه و نتیجه مجموع آن 2400 متر مربع می باشد که به سه بخش اصلی تقسیم می شود: کتابفروشی، فضای اختصاص یافته به فن آوری های نوین، سالن غذاخوری و صرف نوشیدنی و به طور کلی یک فضای عمومی انعطاف پذیر که در میان این دو بخش جانمایی شده است.

در طول روز، نور طبیعی از طریق پانل های شیشه ای ورودی در سطح زمین تامین می شود و بر عکس در طول شب نیز، نور مصنوعی از فضای داخلی به بیرون می تابد که ورودی کتابفروشی را برجسته تر می کند و بازدیدکنندگان را به بازدید مجدد ترقیب می کند.  

پلکان علاوه بر امکان دسترسی بین طبقات، فضای مناسبی برای نشستن را فراهم می آورد و ضمن ایجاد تنوع فضایی، فروشگاه را جذاب و صمیمی تر می نماید.  

اکثر متریال ها نرم و از رنگ های گرم استفاده شده و به طور کلی در این میان از کیفیت و ماهیت کاغذ های کتاب الهام گرفته شده است. 

قفسه ها عمدتا از چوب ساخته شده اند که گرمی مطبوعی به فضای بتنی بخشیده اند. 

شرکت معماری آرل با سال ها تجربه در زمینه طراحی فضاهای فرهنگی و تجاری آماده ارائه مشاوره و طراحی برای شما عزیزان می باشد با شماره 02122901906 تماس بگیرید. 

تحریریه معماری آرل
منبع: archilovers

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6595.html